דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

Heatime : לדעת בדיוק איך “עושה” פרה

המוצר: קולרים חכמים לניטור בריאות הפרה ופוריותה
המייסדים: מאיר רבינוביץ', אייל ברייר, דני כהן ואבי מור החברה: SCR by Allflex
שנת המצאה: 2005

ניהול רפתות במאה ה-21 כרוך באתגרים רבים. בעוד שבעבר הרפתנים הכירו כל פרה וידעו איך היא מרגישה, היום, כאשר מספר הפרות ברפת גדל בצורה משמעותית - הם אינם יכולים לעקוב ישירות אחרי כל פרה ופרה. יחד עם זאת, על הרפתנים לעמוד בתקני פיקוח מחמירים ולהקפיד על איכות החלב, תנאי המחיה של הפרות, בריאותן ורווחתן. מערכת Heatime® , שפיתחה חברת SCR, עוזרת לרפתנים לעמוד באתגרים האלה ולספק את הדרישה הגוברת לחלב תוך שמירה על רווחת הפרה.
Heatime היא מערכת מתקדמת לניטור בריאות הפרה ופוריותה. מאז ההצלחה העולמית של הדגם הראשון ב-2005, מהווה מערכת זו פריצת דרך עולמית בתחום ניהול הרפתות. היא נחשבת למערכת הניטור המתקדמת ביותר הזמינה כיום, ומותקנת בעשרות אלפי רפתות בכ-50 מדינות בעולם. המערכת מבוססת על הצלחת קולרי הצוואר הייחודיים, שפיתחה חברת SCR , המנטרים את פעילות הפרה ובריאותה, ומשדרים את הנתונים למערכת הניהול. באופן זה, מערכת Heatime מספקת מידע שימושי בזמן אמת.
מבחינת הרפתנים החידוש הוא משמעותי ורחב היקף. מערכת הניטור עוקבת אחרי כל פרה ברפת, והמידע נאסף לתוכנת הניהול הנמצאת במחשב ובטלפון החכם של הרפתן. כך הרפתנים יכולים לעקוב אחר פוריות הפרה ואחר הבריאות הכללית שלה - האם היא זקוקה לטיפול רפואי, האם היא מיוחמת, מתי תבייץ, מהו מצבה אחרי המלטה, וכן הלאה. המערכת מנתחת את המידע
ומספקת לרפתן דו”חות, גרפים התראות בזמן אמת. החברה ממשיכה לשכלל ולפתח את המערכת תוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, הכוללים חומרה מתקדמת, תקשורת ואלגוריתמיקה, אפליקציות מובייל, שירותי ענן וניתוח נתונים בקנה מידה גדול.
מאז שנות השבעים, עוסקת חברת SCR הישראלית בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות לניטור פוריות ובריאות הפרה ומערכות חליבה מתקדמות לרפתות ולדירי צאן. החברה הוקמה על ידי מאיר רבינוביץ’, אייל ברייר, דני כהן ואבי מור - טכנאי אלקטרוניקה צעירים שהשתחררו מצה”ל וחיפשו דרך ליישם את הידע שרכשו בצבא. למעשה, הם הקימו סטארט-אפ, עוד לפני שהמילה היתה מוכרת בישראל. המפגש הראשון עם עולם הרפת היה מקרי, אך הוא הניב כמה פתרונות טכנולוגיים מקוריים לשימוש הרפתנים.
בתחילת 2015, הפכה חברת SCR לחלק מקבוצת Allflex הבינלאומית.
כיום מועסקים בה קרוב ל-300 עובדים המייצרים ומייצאים במאות מיליוני שקלים בכל שנה.

Heatime: Keeping "Tags" on the Cow

Product: Smart Collars for Monitoring a Cow’s Health and Reproduction
Founders: Meir Rabinowitz, Eyal Brayer, Danny Cohen, Avi Mor
Company: SCR (Acquired by Allflex) Year of Development: 2005

סימנייה