דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

סנדלי שורש: הולכים על פטנט

המוצר: סנדלי טיילים מהפכניים
המפתחים: יוקי גיל ודניאל בנוזליו החברה: שורש ערכות נוודים
תחילת הפיתוח: 1990

בנאום שנשא נשיא המדינה רובי ריבלין ביום העצמאות ה-68 של ישראל הוא מנה 68 סיבות לאהוב את ישראל. סנדלי שורש היו אחת מהן.
בתחילת שנות השמונים יצאו יוקי גיל ודניאל בנוזיליו לטיול של אחרי הצבא, ממנו חזרו אחרי שנתיים כשהם נחושים להגשים חלום שנרקם בדרכים: הקמת מפעל ישראלי שייצר ציוד מטיילים מקורי, חדשני ושימושי שגם יתאים לאקלים הישראלי וגם לא יהיה יקר.
ב-1989 הקימו גיל ובנוזיליו בדירת חדר את מפעל שורש ערכות נוודים בע"מ. תהליך הפיתוח של סנדל המטיילים נמשך שנתיים. האתגר הגדול היה ייצור המוני של סנדל שיתאים עצמו לכף הרגל של משתמשים שונים ויעביר אותם בבטחה טיול ארוך בתנאי שטח קשים.
הפיצוח התרחש ב-1990 עם רעיון למערכת של שלוש רצועות מתכווננות בצורת X, שהפכה לפטנט הבינלאומי הראשון של החברה. הקשיים לא הסתיימו כאן. מי שעסקו במכירת נעליים וציוד מטיילים לא האמינו שמישהו יקנה מוצר כזה. רק שיתוף פעולה עם החברה להגנת הטבע ב-1991 הניב את המכירות הראשונות למדריכי החברה – ומשם הדרך היתה סלולה להצלחה. מפעל הייצור הקטן שהוקם בקיבוץ החותרים עבר בהמשך לטירת הכרמל, ושם מיוצרים עד היום סנדלי החברה מבלי שחל שינוי בחומרים או בעיצוב המודל הקלאסי.
בשנים שחלפו מאז הפכו סנדלי שורש ורצועותיהם הצבעוניות לסימן ההיכר של מטיילים ישראלים. אחד מכל עשרה ישראלים נועל סנדלי שורש. מיליוני זוגות של סנדלי שורש נמכרים בחנויות מטיילים ב-45 מדינות ברחבי העולם, מאוסטרליה ועד סין, תחת שם המותג Source. הכנסות החברה מהסנדלים עומדות על עשרות מיליוני שקלים בשנה. לצד הסנדלים מייצרת החברה גם פתרונות שתייה בטכנולוגיה ייחודית שזוכים להצלחה עולמית בקרב מטיילים, ספורטאים וחיילים.
לשורש אג’נדה חברתית השזורה בעשייה העסקית. שורש הוא מפעל ישראלי גאה ובר-קיימא שעל דגלו חרוט הרעיון האומר שבראש ובראשונה יש ליצור ולאפשר ביטחון תעסוקתי לעובדי החברה.

Source Sandals: Strides with a Patent

Product: Revolutionary Hiking Sandals
Developers: Yoki Gill and Daniel Benoziliyo 
Company: Source Vagabond Systems Ltd. Start of Development: 1990

סימנייה