דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

Top-Spin : מהיר יותר, מדויק יותר

המוצר: ספינדל לעיבוד שבבי במהירויות גבוהות
המפתחים: יחזקאל עדין ואיל מילמן החברה: גל-וויי
תחילת הפיתוח: 2011

חברת גל-וויי הוקמה ב-2011 על ידי מספר שותפים בהובלתם של יחזקאל עדין ואיל מילמן. היא עושה שימוש בניסיון רב-שנים במחקר, בפיתוח ובייצור של מוצרים מכנים מורכבים ומתמחה בעיבוד שבבי מדויק בתחום המתכות.
ספינדל הוא חלק מרכזי במכונות עיבוד שבבי סטנדרטי, כרסומות ומחרטות. אנשי גל-וויי זיהו צורך בייצור סדרתי של ספינדל משופר. מרבית המכונות לעיבוד שבבי מצוידות בספינדלים בעלי מהירות סיבוב עד 12,000 סל"ד.
עם זאת, בעת שימוש בכלי חיתוך בעלי קוטר קטן (פחות מ 5- מ"מ) עולה הצורך במהירות סיבוב גבוהה של הספינדל: מעל 30,000 סל"ד. הפתרונות הקיימים למגבירי מהירות (מכני, פנאומטי או חשמלי) הם יקרים, דורשים תחזוקה משמעותית ובעלי מגבלות שונות.
צוות המהנדסים של גל-וויי נרתם לאתגר. החברה נעזרה בתמיכה של הרשות לחדשנות ובזכותה הצליחה לקיים פעילות פיתוחית רציפה ולהגיע למוצר הרצוי, שזכה לשם Top-Spin.
Top-Spin הוא ספינדל פורץ דרך ומוגן בפטנטים. הוא מגיע למהירות סיבוב מרבית של 50 אלף סל”ד ובזכותה משדרג את יכולותיהן של המכונות, הכרסומות והמחרטות בהן הוא מותקן. הספינדל מופעל על ידי נוזל קירור בלחץ גבוה ולכן אפשר לעשות בו שימוש בכל מרכז עיבוד המצויד בקירור דרך הכלי.
השימוש בספינדל החדשני נוח במיוחד בזכות ממדיו הקומפקטיים, התקנתו בשיטת Plug & play, והביצועים יוצאי הדופן שלו, כולל קשיחות צירית גבוהה – וזאת ללא צורך בתחזוקה. השימוש בו מאופיין ביחס עלות-תועלת אטרקטיבי והוא מאפשר חיסכון בזמן של עד 75% מהמחזור.
ספינדל Top-Spin יצא לשיווק ראשוני בתחילת 2017 וכבר משמש את חברת פרארי, המייצרת באמצעותו רכבי פורמולה 1, ואת חברת דוקאטי, המייצרת אופנועים. לאחרונה הוחל בייצור סדרתי של הספינדל, ובחברה כבר עמלים על מחקר ופיתוח הדורות הבאים. החזון: הפיכת הספינדל של גל-וויי לבחירה הסטנדרטית במכונות עיבוד שבבי.

Top-Spin: More Precise

Product: High-Speed Machining Spindles
Developers: Yehezkel Adin and Eyal Milman Company: Gal-Way
Start of Development: 2011

סימנייה