דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

Precise: מעגל של הצלחה

המוצר: מכונה אוטומטית לעיצוב תלת-ממדי של מעגלים מודפסים
מפתחים: חטיבת ה-PCB, צוות פיתוח מוצר; וחטיבת המו"פ AMG) Additive Manufacturing Group)
חברה: אורבוטק   תחילת הפיתוח: 2007

מעגלים מודפסים (PCB) הם מעגלים אלקטרוניים המשמשים כחיבורים חשמליים בין המרכיבים האלקטרוניים השונים של המוצר ומאפשרים ניתוב אותות וכוח חשמלי. ההתקדמות הטכנולוגית מחייבת מעגלים בצפיפות גבוהה, אשר מיוצרים בשיטות ייחודיות ואיכותיות. שיטות ייצור חדשות ומתקדמות אלה מאפשרות פונקציונליות רבה יותר בחלל קטן יותר, ומאפשרות בכך את ייצור הדור החדש של הטלפונים החכמים.
במהלך הייצור של המעגלים המודפסים נוצרים פגמים בחלק מן המעגלים. בגלל העלות הגבוהה של רכיבי המעגלים, היצרנים מעדיפים לתקן את המעגלים הפגומים במקום להשמיד אותם. בעבר, עשרות אלפי עובדים הועסקו בתיקון ידני של המעגלים המודפסים הפגומים. ב-2005, המפתחים של אורבוטק זיהו את הצורך לפתח טכנולוגיות אוטומטיות שיכולות לתקן את מה שאין באפשרות העין האנושית לראות, והחלו לחפש פתרון.
אורבוטק היא חברת היי-טק ישראלית שנוסדה ב-1981, ומאז היא אמונה על פיתוח טכנולוגיות המאפשרות לייצר את מוצרי האלקטרוניקה המתוחכמים בעולם לשוק הפרטי ולשוק התעשייתי. ב-2007, צוותי הטכנולוגיה של החברה החלו לעבוד על פיתוח מוצר חדש לחלוטין שישנה את פני התעשייה כולה. הדרך להצלחה לא היתה קלה. בתחילה פיתחה אורבוטק טכנולוגיות שונות שלא היו איתנות מספיק כדי להפוך לחלק מתהליך ייצור המוני.
לבסוף, ב-2016, השיקה אורבוטק את Precise™ 800 - מוצר מהפכני המזהה באופן אוטומטי פגמים, כגון קצרים ונתקים במעגלים מודפסים יקרים, שאינם ניתנים לזיהוי באופן ידני. טכנולוגיית העיצוב האופטי האוטומטי לא רק מזהה את הפגמים, אלא גם מצליחה להסיר נחושת עודפת ולהוסיף נחושת חסרה בתהליך ייצור דיגיטלי. מדובר בפריצת דרך ממשית בתחום המיקרו-אלקטרוניקה, המאפשרת ליצרני מעגלים מודפסים להימנע כמעט מכל הפסולת האלקטרונית במעגל. בכך הפכה אורבוטק לחברה הראשונה בעולם שהצליחה להוסיף נחושת בשכבות הפנימיות והחיצוניות של המעגל המודפס בשלב מתקדם זה של ייצור המעגל.
הפתרון החדשני מאפשר לעצב מחדש אלפי מעגלים מודפסים ביום ובכך לחסוך ליצרנים הפסדים כספיים משמעותיים וכוח אדם. אין זה פלא שכמעט כל יצרני המעגלים המודפסים המובילים בעולם רכשו את מכונת ה-Precise 800 בתוך שנה מיום השקתה.
אורבוטק גאה על כך ש-Precise 800 והטכנולוגיה האוטומטית לעיצוב אופטי תרמו לקידום תעשיית האלקטרוניקה ומאפשרות למעצבי האלקטרוניקה הגדולים בעולם לממש את חלומותיהם, בדגש על ייצור של מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים, לרבות טלפונים חכמים מהדור החדש.

Precise: A Circle of Success

Product: An Automated 3D Shaping Solution for Printed Circuit Boards
Developers: PCB Division Product Development Team & Additive Manufacturing Group (AMG) – R&D
Company: Orbotech Start of Development: 2007

סימנייה