דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

NexoBrid : הג’ל החדשני שמשנה את הטיפול בכוויות

המוצר: תרופה לטיפול בכוויות ובפצעים כרוניים
המפתח: פרופ' ליאור רוזנברג החברה: מדיוונד 
תחילת הפיתוח: 1982

הטיפול בנפגעי כוויות מורכב וכולל לרוב פעולות רפואיות קשות וטראומטיות, ניתוחים והחלפות מרובות וכואבות של חבישות. אופן הטיפול, שלא השתנה במשך יותר מחמישים שנה, מותיר לרוב אצל החולים צלקות, עיוותים ונכויות.
פרופ’ ליאור רוזנברג, ראש המחלקה לשעבר לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות בסורוקה, ביקש למצוא שיטת טיפול יעילה יותר. כבר בשנות השמונים החל פרופ’ רוזנברג לפתח שיטת טיפול חדשנית ומדויקת המצמצמת את הפגיעה בחולה. הטכנולוגיה מבוססת על אנזימים המופקים מגזע צמח האננס, שהופכים בתהליך פרמצבטי מורכב לתרופה במרקם ג’ל בשם נקסובריד (NexoBrid).
הג’ל הייחודי, מוצר הדגל של חברת מדיוונד, מהווה פריצת דרך רפואית עולמית והוא מבוסס על טכנולוגיה המוגנת בפטנטים בתחום האנזימטי. ניסויים קליניים שנערכו בקרב יותר מ-300 נפגעי כוויות קשות המטופלים בעשרות מרכזים רפואיים ברחבי העולם רשמו הצלחה מסחררת: מעל ל-95% מהחולים טופלו בהצלחה במתן בודד של נקסובריד.
מריחת נקסובריד על כווייה למשך ארבע שעות גורמת להמסה סלקטיבית של הרקמה המתה ולשימור הרקמות החיות שלא נפגעו בכווייה. הרקמות ששרדו לוקחות חלק פעיל בהתחדשות עצמית של העור. טיפול מיידי באמצעות נקסובריד מאפשר אבחון מדויק של עומק הכווייה ותחילת
טיפול בתוך שעות ספורות, ללא כל התערבות כירורגית. במרבית המקרים התוצאה היא החלמה ללא צורך בניתוחי השתלת עור, כאשר בתום תהליך ההחלמה נותרות צלקות מזעריות יחסית לטיפול בשיטות אחרות. יתרונות התרופה מאפשרים בין היתר טיפול מיטבי באירועים רבי-נפגעים ללא תלות בחדרי ניתוח ובמנתחים.
על בסיס הניסיון שנצבר בעת פיתוח התרופה הקימו פרופ’ רוזנברג וחברת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה את חברת מדיוונד ב-2000. חברת הפארמה, שנסחרת כיום בנאסד”ק, פועלת מיבנה ומעסיקה 72 עובדים בישראל ובחו”ל. מדיוונד חתמה עם הרשות האמריקנית הפדרלית למחקר ופיתוח ביו-רפואי מתקדם (BARDA) על הסכם בשווי עד 132 מיליון דולר לפיתוח ושיווק התרופה בארצות הברית.

NexoBrid: Soothing Burns with Pineapple

Product: NexoBrid Drug for Treating Burns and Chronic Wounds
Developer: Prof. Lior Rosenberg Company: MediWound
Start of Development: 1982

סימנייה