דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

CEVA-XM4 : ראייה ממוחשבת להבנת הסביבה החזותית

המוצר: מעבד ראייה ממוחשבת
המפתחים: גדעון ורטהייזר וצוות הפיתוח החברה: סיווה
שנת הקמה: 2002

עד לפני זמן לא רב, הסביבה שבה אנו מתנהלים נחשבה למדע בדיוני; היום קשה לנו לנהל את חיינו ללא טלפונים סלולריים מתוחכמים המפענחים דיבור, טאבלטים המאפשרים שיחות ועידה בווידיאו, מצלמות אבטחה ביתיות המזהות את העומדים על סף דלתנו, וענן השומר על הזיכרונות
והמידע שלנו. מגוון השירותים המדהים שהפך חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו, הוא תוצר של טכנולוגיות עיבוד אותות ובינה מלאכותית, ולסיווה הישראלית יש חלק גדול בהתפתחות זו.
סיווה נוסדה ב-2002 כחברת Intellectual Property) IP) ציבורית הנסחרת בנאסד"ק. החברה מנוהלת מישראל ולאורך השנים נהנתה מתמיכת הרשות לחדשנות. סיווה מאפשרת למוצרי קצה להבין את הסביבה על ידי מצלמות, מיקרופונים וחיישנים, לעבד את המידע באמצעות אלגוריתמים סטנדרטיים או באמצעות בינה מלאכותית, ולקשר אותם לענן על ידי תקשורת סלולרית (LTE, 5G), או תקשורת אלחוטית קצרת טווח (Bluetooth, Wi-Fi). הטכנולוגיה של סיווה מוטמעת כיום במיליארדי שבבים המצויים במגוון מוצרים: טלפונים סלולריים, תחנות בסיס, מצלמות, רחפנים, התקני IoT , שעונים חכמים, טאבלטים ועוד.
סיווה נמצאת כיום בחזית הטכנולוגיה; מטרתה לשפר את חיי היום- יום של אנשים ברחבי העולם ולהפוך אותם לבטוחים ונוחים יותר. היא פועלת לשיפור הממשק שבין האדם למכונה והפיכתו לטבעי יותר (למשל זיהוי אובייקטים לרכב אוטונומי, הבנת דיבור להפעלה קולית), ולשיפור והגדלת מהירות ונפח התקשורת בין התקני קצה לנקודות גישה ולענן.
החדשנות במוצריה של סיווה מתמקדת ביכולת עיבוד מתקדמת תוך צריכת הספק נמוכה מאוד, אשר מתאימה למוצרים ניידים, וכן בחדשנות בתחום הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית, בזיהוי אובייקטים ובזיהוי קולי.
שווקי היעד העיקריים של החברה הם במזרח הרחוק, בארצות הברית ובאירופה. ב-2016 נבחר מוצר ה-XM4, מעבד הראייה הממוחשבת של סיווה, כמוצר החדשני ביותר על ידי קבוצת לינלי בתחום תוכן למערכות משובצות מחשב.

CEVA-XM4: Computer Vision for Understanding a Visual Environment

Product: Computer Vision Processor
Developers: Gideon Wertheizer and the development team Company: CEVA
Year of Foundation: 2002

סימנייה