דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

רובומו: הרובוט שכיסח את השוק

המוצר: מכסחות דשא רובוטיות
המפתחים: שי אברמזון ואודי פלס החברה: פרנדלי רובוטיקס
תחילת הפיתוח: 1995

הרבה לפני שרובוטים מנקי אבק הפכו לאביזר ביתי חביב על הישראלים, לשי אברמזון ולאודי פלס היה חזון ברור: סדרה של מוצרים אוטומטיים לחלוטין שיבצעו במקומנו את העבודות החוזרות במשק הבית כמו שטיפת ריצפה, שאיבת אבק וכיסוח דשא. ב-1995 הקימו השניים את חברת פרנדלי רובוטיקס והתמקדו במכסחת דשא רובוטית כמוצר הראשון שהיא תייצר.
האבטיפוס של רובומו (Robomow) הוצג בתערוכת גינון גדולה באנגליה ב-1997. ייצור סדרתי ושיווק החלו ב-1998. המותג זכה להצלחה כמעט מיידית בקרב בעלי גינות בזכות הטיפול היומיומי שהוא מעניק למדשאה הביתית באופן עצמאי לחלוטין.
הרובומו לא מסתפק בכיסוח תמידי של הדשא, אלא גם טוחן את שאריות הדשא שכוסח – מה שפותר את הבעלים מפינוי - ומדשן בהן את הגינה.
מכיוון שהוא פועל על סוללה הרובומו שקט מאוד ויכול לעבוד גם בלילה. בנוסף הוא חוסך במים, ידידותי לסביבה ולא מזהם.
הטכנולוגיה הישראלית הגיעה בעיתוי מוצלח לשוק שהולך וגדל. מוצרי רובומו נחשבים לטובים בעולם בזכות העובדה שהם פשוטים להתקנה ולשימוש, בעלי מנועים חזקים ועמידים לאורך שנים.
בשנים האחרונות מציעה החברה לבעלי הרובומו לנהל את התקשורת עם הרובוט באמצעות אפליקציה סלולרית. בנוסף לשליטה ברובוט מרחוק, השימוש באפליקציה מאפשר לאנשי השירות של החברה לבצע תמיכה ולאבחן תקלות מרחוק.
כיום הרובומו נמכר בכ-20 מדינות ומכסח דשא כ-300 אלף גינות ברחבי העולם. ב-2018 צפויה החברה לייצר 50 אלף מכסחות. לאחר עליות ומורדות לאורך השנים, נמכרה פרנדלי רובוטיקס ב-2017 לתאגיד האמריקאי MTD והפכה לחטיבת הרובוטים של התאגיד, תוך שמירת מרכז הפיתוח ומפעל הייצור בישראל.

Robomow: The Robot that Mowed Down the Market

Product: Robotic Lawn Mowers
Developers: Shai Abramson, Udi Peless Company: Friendly Robotics
Start of Development: 1995

סימנייה