דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

פרייםסנס: הצלחה בשלושה ממדים

המוצר: חיישני תנועה תלת-ממדיים
המייסדים: אביעד מייזלס, אלכס שפונט, טמיר ברלינר, דמיטרי רייס ואופיר שרון
החברה: PrimeSense, כיום שייכת לאפל תחילת הפיתוח: 2005

האם מכשירים דיגיטליים יכולים "לראות ולהבין" את העולם ולפעול בו, כמו בני האדם? אם תשאלו את מייסדי פרייםסנס – תקבלו תשובה חיובית. פרייםסנס נחשבת לחלוצת חיישני התנועה תלת-ממד. הבסיס הטכנולוגי של המוצר הוא חיישן תלת מימד (3D Sensor), שיצר מפת עומק של המרחב ואפשר ראייה ממוחשבת אמינה. הודות לכך, מערכת חיישני התנועה של פרייםסנס יודעת לתרגם תנועה אנושית ולהפוך אותה לפקודת ממשק מחשב. בעזרת מצלמה, קרן אינפרה-אדומה ושבב אלקטרוני ייחודי, המערכת מפענחת תנועות גוף ספציפיות ומאפשרת להתקנים אלקטרוניים מסוגים שונים לעקוב אחר אנשים ואובייקטים בשלושה ממדים, ללא מגע ידיים.
אחרי חמש שנות פיתוח אינטנסיביות, שבהן נרשמו הרבה פטנטים ייחודיים, הטכנולוגיה של פרייםסנס יצאה לשוק ב-2010 ושבתה את לבם של מפתחים רבים. היא הוטמעה על ידי חברות שונות שבנו בעזרתה מוצרים ויישומים חדשניים, ביניהם: משחקי מחשב, רובוטים, שליטה בבית חכם, ממשקים לטלוויזיות, פתרונות שיקום לאנשים שנפגעו בתאונות, מוצרים התומכים באנשים מבוגרים, מכוניות ללא נהג ועוד. העניין הרב שיצרה מערכת החיישנים של פרייםסנס נבע מכך שמדובר במערכת יציבה ואיכותית, ששווקה במחירים תחרותיים, ביחס לטכנולוגיות היקרות יותר שהיו בשוק לפניה.
גם ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט בחרה לשלב את מוצרי פרייםסנס בערכת ה-Kinect של Xbox360, קונסולת המשחקים שלה שהושקה ב-2010. ב-2013 נרכשה פרייםסנס על ידי אפל, שרתמה את טכנולוגיית זיהוי תווי הפנים המתקדמת של פרייםסנס לפיתוח ה- Face ID של ה-iPhoneX.

PrimeSense: Three-Dimensional Success

Product: PrimeSense – 3D Motion Sensors
Founders: Aviad Maizels, Alexander Shpunt, Tamir Berliner, Dmitri Rais and Ophir Sharon 
Company: PrimeSense, currently owned by Apple Start of Development: 2005

סימנייה