דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

פנגו: לוחצים וחונים

המוצר: אפליקציית חניה ושירותים משלימים לנהג
החברה: פנגו פיי אנד גו
תחילת הפיתוח: 2007

ב-2007 התאפיין שוק החניה בישראל בפתרונות מיושנים למדי כמו כרטיסי גירוד, מדחנים ומכשירים אלקטרוניים פשוטים. מבחינה עסקית וטכנולוגית נוצרה הזדמנות עסקית לקפוץ מדרגה לדור הבא של תשלום מהטלפון הנייד.
חברת מילגם ניגשה לשוק עם חזון לפתרון חדשני לתשלום על חניה לכלל הנהגים בישראל שיהיה מהיר, זמין וזול. בשלהי 2007 בוצעו הפיילוטים הראשונים בשלוש רשויות בישראל וב-2008 השיקה החברה את שירות החניה הסלולרית תחת המותג "פנגו".
השירות החל כמענה טלפוני באמצעות מענה אוטומטי או באמצעות מסרון (SMS) שאִפשר להפעיל חניה בכל מקום, להאריך אותה מרחוק ולסיים אותה ברכב.
בימיה הראשונים של חברת פנגו היה מדובר בשיתוף פעולה של חברת מילגם וחברת מובידום. כיום נמצאת החברה בבעלות משותפת של חברות מילגם ויוניסל. העובד הראשון בחברה והמנכ"ל הנוכחי שלה הוא רועי אלבז.
כמו כל חברה טכנולוגית וחפצת חיים, פנגו לא הסתפקה במוצר הראשוני והמשיכה לפתח פתרונות חניה. ב-2011 השיקה פנגו את האפליקציה שנושאת את שמה. חדירת הסמארטפונים איפשרה לבצע את התשלום על חניה ללא שיחה טלפונית, בלחיצת כפתור פשוטה. השימוש באפליקציה חוסך לנהגים זמן, טרחה וכסף – ומצמצם את הסיכוי שיקבלו דו"ח חניה.
בהמשך התרחבה הפלטפורמה והיא כוללת פתרונות נוספים: "החניון המהיר", המאפשר לשלם בקלות בחניונים, "צייד החניה", שירות חברתי חינמי שמסייע למצוא מקום חניה, ושירותים כמו שטיפומט, חילוץ לרכב בכל הארץ, תשלום בנתיבי אגרה ואפילו כפתור המאפשר לשלוח קריאת מצוקה למשטרה.
לפנגו יש כיום 1.8 מיליון נהגים משתמשים ויותר מעשרת אלפים לקוחות עסקיים. מדי יום מאות אלפי לקוחות עושים שימוש בשירותיה ב-57 רשויות מקומיות ובלמעלה מ-150 חניונים ברחבי הארץ. פנגו מתגאה בהיותה אחת מהאפליקציות הראשונות בעולם שהשיקו שירות של תשלום על חניה באמצעות הסמארטפון. בעקבותיה צמחה תעשייה עולמית שלמה של טכנולוגיות חניה, שישראל היא מובילה עולמית בה.

Pango: Press and Park

Product: Parking and Complementary Driver Services App.
Company: Pango Pay & Go
Start of Development: 2007

סימנייה