דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

פלדלת: נעולים על הצלחה

המוצר: דלת פלדה רב-בריחית
המפתחים: אברהם בחרי, משה דולב החברה: רב-בריח 
תחילת הפיתוח: 1972

ב-1972 נכנסה לקוחה לחנות מנעולים בתל אביב וביקשה מהמוכר, אברהם בחרי, להתקין בדלת הכניסה לביתה לא פחות מארבעה מנעולים. בחרי החליט לפתח מנעול שיספק את הצורך בתחושת ביטחון מוגברת. הוא שיתף באתגר את חברו משה דולב, והשניים פיתחו את הרעיון של דלת בעלת נעילה רב-בריחית. כעבור שנה נולדה חברת רב-בריח.
ב-1977 הסתיים תהליך הפיתוח הראשוני והוצגה דלת הפלדלת ® הראשונה – את דלתות העץ הנפוצות בעלות המנעול הפשוט החליפה דלת מסיבית עם ליבת פלדה, חיזוקי אורך מרותכים ומערכת נעילה המורכבת משבעה בריחים שמתחברים למשקוף הדלת.
תחילה נרתעו הלקוחות מהדלת המסיבית, אך ההשקעה ברמה הטכנולוגית, בעיצוב הדלתות ובמהלכי פרסום השתלמו - וכבר בשנות השמונים הפכו דלתות פלדלת למוצר מוכר.
ב-2000 נרכשה חטיבת מוצרי הנעילה של רב-בריח על ידי התאגיד השוודי Assa Abloy, תמורת כ-65 מיליון דולר. ב-2008 נרכשה החברה על ידי היזם שמואל דונרשטיין. בעזרת השקעה במחקר ובפיתוח, הטמעת קווי מוצרים חדשים ורכישת חברות בחו”ל הפכה רב-בריח לחברה המובילה בשוק דלתות הביטחון ומוצרי הנעילה בישראל וליצרנית דלתות הביטחון הגדולה בעולם.
עם המוצרים החדשים נכלל צילינדר לוקסיס שהושק ב-2009 - צילינדר מוגן פטנט, מהמתקדמים בעולם, אשר נמכר היום בכ-50 מדינות. ב-2013 החלו בחברה לפתח את הדור הבא של הפלדלת – דלתות “חכמות” בעלות צילינדר ממונע הנשלט באמצעות סמארטפון או שלט רחוק.
מאז הקמתה מכרה רב-בריח מעל 4 מיליון דלתות בארץ ובעולם. הדלתות ושאר מוצרי הביטחון והנעילה של החברה משווקים ביותר מ-50 מדינות דרך 30 שותפים. את המחסן הקטן בחולון, שבו נולדה החברה, החליפו עם השנים מפעלים באשקלון ובכרמיאל. הפיתוח והייצור נעשים כולם בישראל.

Pladelet: Locked into Success

Product: Steel Multi Bolt Door
Developers: Avraham Bahri, Moshe Dolev Company: Rav-Bariach
Start of Development: 1972

סימנייה