דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

סודהסטרים: הבועות שהפכו למותג עולמי

המוצר: בר משקאות מוגזים
החברה: סודהסטרים
תחילת הפיתוח: 1978 (בישראל)

המהפכה התוססת התחילה דווקא רחוק מכאן: הבר הראשון להכנת סודה הומצא באנגליה ב-1903, ואיתו גם הוקמה חברת סודהסטרים. הבר והחברה הגיעו לישראל רק ב-1978, אך בהמשך הפכה סודהסטרים לאחת מהחברות המצליחות בעולם שבסיסן בישראל.
ברי הסודה הראשונים שווקו לחברה הגבוהה באירופה. כיום מדובר במכשיר שיותר מ-8 מיליון משפחות נהנות באמצעותו מסודה וממשקאות מוגזים בטעמים. את ההצלחה הנוכחית אפשר לזקוף בין היתר לזכותו של מיתוג מחדש ושינוי תדמיתי שעברה החברה בעשור האחרון תחת ניהולו של המנכ"ל דניאל בירנבאום.
בזכות חשיבה מחודשת על יתרונות המוצר, ההחלטה לאמץ מכשיר סודה ביתי הוצגה כהחלטה של צרכנים בעלי מצפון ירוק. ברי המשקאות הפכו למשוכללים ולמעוצבים יותר, ובמקביל הוצגו כאלטרנטיבה קלה, בריאה, חסכונית וידידותית לסביבה לצריכת משקאות המוגזים המיוצרים באופן תעשייתי.
לפי נתוני החברה, שימוש במשך שלוש שנים בבקבוק רב-פעמי אחד של סודהסטרים מחליף עבור המשפחה הממוצעת בישראל לא פחות מ-3,833 בקבוקים ופחיות חד-פעמיים. ב-2017 זכתה החברה בפרס הקיימות מטעם ה-The Business Intelligence Group בזכות ברי המשקאות שלה, שהוכחו כמסייעים לצמצום היקף טביעת הרגל האקולוגית השלילית של האדם על הסביבה.
מוצרי החברה נמכרים ב-80 אלף חנויות ב-46 מדינות, אליהן הם מגיעים ממפעל הייצור הישראלי. המפעל ממוקם בנגב ובו מועסקים קרוב ל-2,000 עובדים. מאז 2017 מופיעים על המוצרים דגל ישראל והכיתוב “מוצר זה מיוצר על ידי יהודים וערבים העובדים כתף אל כתף בדו־קיום ובשלום”.
סודהסטרים, שנסחרת בנאסד"ק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב, סגרה את 2017 עם הכנסות של כ-538 מיליון דולר. שווייה של החברה האמיר עד ל-1.4 מיליארד דולר.

SodaStream: The Bubbles that Became a Worldwide Brand

Product: Carbonated Beverage Bar
Company: SodaStream
Start of Development: 1978 (in Israel)

סימנייה