דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

מערכת AMR: ניהול מים בשליטה מרחוק

המוצר: מערכת לקריאת מדי מים מרחוק
החברה: קבוצת ארד
תחילת הפיתוח: 2000

חברת ארד הוקמה בקיבוץ דליה ב-1941 ונמנית עם חלוצות התעשייה הישראלית. עם השנים התמחתה ארד בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים למדידת מים וניהול משק מים, וזכתה למוניטין בינלאומי בתחומה.
ב-2000 פיתחה קבוצת ארד את הדור הראשון של מערכת לקריאת מדי מים מרחוק (- AMR Automatic Meter Reading). הפתרון החדשני בא להחליף את מדי המים המסורתיים, שנקראו באופן ידני ונתנו מענה בסיסי ביותר למדידה, אך לא אפשרו ניהול, בקרה ושליטה על מערכת המים.
מערכת ה-AMR שתכננה ארד היא מערכת אוטומטית שמאפשרת קריאה ואיסוף נתוני צריכת מים מרחוק באופן מרוכז, מדויק ומהימן. ה-AMR מונעת טעויות אנוש, מאפשרת בקרה ותכנון מרחוק, מזהה תקלות בזמן אמת ומסייעת להקטנה משמעותית של פחת המים.
בשעה שכל המתחרים הוסיפו רכיב תקשורת חיצוני למד המים, החשוף לפגעי הטבע ולחבלות, חברת ארד התבלטה בזכות פתרון ייחודי: הטמעה של רכיב רדיו ואנטנה זעירים בתוך מד המים עצמו, כך שהוא מוגן לחלוטין ומשדר באופן אלחוטי ורציף למערכת תקשורת.
מאז פיתוחה משולבת מערכת AMR בכל מדי המים מתוצרת קבוצת ארד.
הדור הנוכחי של המוצר מאפשר לצרכן לעקוב אחר צריכת המים באמצעות תוכנת מחשב או אפליקציה, בשקיפות נתונים מלאה. בזכות היכולות הטכנולוגיות שלה מציעה המערכת לתאגידי המים ולשאר לקוחות החברה כלים מתקדמים לניהול משק המים.
המערכת מותקנת במאות חברות לאספקת מים, תאגידי מים וביוב, רשויות מקומיות, אגודות מים ועוד. מיליוני מדי מים משדרים מותקנים בארצות הברית ועוד מאות אלפים בישראל ובמקומות נוספים על פני הגלובוס.
לקבוצת ארד, שנמנית עם חמש החברות המובילות בעולם בתחומה, פריסה גלובלית באמצעות 800 עובדים בחברות-בנות במדינות שונות ורשת הפצה נרחבת. ארד נשלטת כיום על ידי הקיבוצים דליה ורמות מנשה וחברת מיילסטונס. קבוצת ארד נסחרת בבורסה מאז 2004 ושוויה עמד על 900 מיליון שקלים בסוף 2017.

AMR: Automatic Meter Reading and Management Systems Solution

Product: System for Remote Reading of Water Meters
Company: Arad Group
Start of Development: 2000

סימנייה