דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

מערכות XIV : מהפכה ישראלית בעידן המידע

המוצר: מערכות אחסון מידע מתקדמות
החברה: XIV , ולאחר מכן IBM
תחילת הפיתוח: 2002

קצב גידול המידע בעולם מסחרר: בכל שנתיים יש יותר מידע חדש בעולם מאשר בכל השנים שלפניהן. עבור חברות וארגונים גדולים מדובר בבעיה של ממש: המידע מוכפל מדי 24 חודשים ואיתו גדלים הקצב הנדרש ונפח הנתונים - אך תקציבי האחסון אינם גדלים בהתאם. כתוצאה מכך מתקשה מערכת האחסון הארגונית לבצע יכולות בסיסיות כמו קבלת הזמנות, ניהול מלאי, יצירת גיבויים, שליפה מבסיסי נתונים ועוד.
ב-2002 הקימו חמישה בוגרי תוכנית "תלפיות" של צה"ל חברה שהתמקדה בחישובים הקשורים לזיכרון מטמון. השימוש בזיכרון מטמון מאפשר שליפת מידע מהירה במקום לפנות אל המאגר המקורי, שהוא יחסית איטי.
צוות החברה, בשיתוף יזמים נוספים, זיהה שמערכות אחסון מידע רבות נאלצות להשתמש ברכיבים יקרים ולייצר מספר שכבות של אחסון בכדי לספק מידע בקצב הנדרש. דבר זה גורר הוצאות גבוהות וחוסר יעילות. האתגר היה לפתח מערכת אחסון מהירה, זולה ואמינה.
בסיום תהליך הפיתוח הצליח הצוות לייצר מוצר אחסון מידע שמשתמש בשכבת אחסון אחת, מפזר את המידע באופן סימטרי על כל רכיביו, והוא זול במיוחד, מספק ביצועים גבוהים ביותר ו”מבריא את עצמו” אוטומטית בעת תקלה.
ב-2005 החלה XIV לשווק מוצר יחיד בשם Nextra. חברת IBM העולמית זיהתה את הפוטנציאל ורכשה את החברה ב-2008 במטרה למנף את הטכנולוגיה לייצור תועלת לארגונים סביב קצב שליפת מידע מהיר, גישה מהירה למאגרי נתונים ועלויות קנייה ותפעול נמוכות יותר.
מוצרי IBM XIV היוו מהפכה עבור לקוחות במגזר הציבורי והפרטי כאחד. ממשלות, בנקים, בתי חולים, חברות טכנולוגיה ולמעשה, כמעט כל סוגי החברות בעולם יכולים להציע בזכותם שירותים מהירים וטובים יותר.
בעקבות הרכישה הוקמה מעבדת פיתוח של IBM בתל אביב והיא מובילה את פיתוח המוצר וחידושים נוספים דוגמת IBM FlashSystem A9000/R. מדובר במאות עובדים המוציאים מישראל את הבשורה המכתיבה את השוק בתחום האחסון הגלובלי.
עד היום נמכרו אלפי מערכות של XIV ב-150 מדינות. כמות המידע העצומה שמאוחסנת על המוצרים נמדדת באקסה-בייט (108). ההכנסות הישירות והעקיפות מהמוצר עומדות על מאות מיליוני דולרים בשנה.

XIV Systems: An Israeli Revolution in the Information Age

Product: Advanced Data Storage Systems
Company: XIV, later IBM
Start of Development: 2002

סימנייה