דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

מסופון: החבילה הגיעה

המוצר: מסופון
המפתח: מנחם דיאמנטשטיין חברה: מוטורולה ישראל
שנת פיתוח: 1991

ב-1991 שהה מנחם דיאמנטשטיין, אז מנהל מחלקת ההנדסה של מוטורולה ישראל, בוונקובר שבקנדה. אחד מאנשי הקבוצה הקנדית שטח בפניו את מצוקתו - חברת השיגור והשילוח הגדולה UPS פנתה למוטורולה העולמית בבקשה לפתח עבורה תושבת ברכב להטענת המסופון המסורבל ששימש אותה בשעתו, אך משהו בפיתוח השתבש. הקנדים היו אובדי עצות.
דיאמנטשטיין נדרך וביקש לדעת במה מדובר. הוא ואנשיו בילו את כל סוף השבוע בקריאת חומרים ובסיומו הציגו שורה של בעיות בסיסיות שנעשו בתכנון. בדיון שהתקיים עם אנשי UPS הצביע הצוות הישראלי על הבעיות בתוכניות הקיימות, והצליח לעורר אמון. השעתיים שהוקצו לדיון הפכו ליומיים. כולם הבינו שהצוות הישראלי עלה על כיוון ששינה בהמשך את תחום המשלוחים והדואר בעולם.
המסופון שפותח הוא כלי-קצה המאפשר לבתי עסק להתחבר למסד הנתונים הכללי של החברה ולבצע במהירות בדיקות מלאי, מעקב אחר מוצרים, זיהוי קוד מוצר, מיקום במחסן ועוד. החידוש העיקרי הוא שהמסופון מלווה את התהליך מרגע לקיחת החבילה מהלקוח ועד הגעתה ליעד, ומשדר את הנתונים בכל שלב, כך שגם השולח וגם הנמען יכולים להתעדכן בכל שלב על מיקום החבילה. הודות לכך התאפשרו שירותים חדשים, למשל שינוי יעד תוך כדי המשלוח ועוד.
המסופון החדש הצטיין לא רק בתכונותיו אלא גם באיכותו – אחוז התקלות ירד כמעט לחלוטין והקפיץ את מעמדה UPS כחברת המשלוחים היעילה והאמינה ביותר. ההצלחה יצרה ביקוש למסופונים בחברות שיגור ושילוח אחרות בעולם, ובהן DHL ,FedEx ויותר מ-70% מחברות הדואר והמשלוחים בעולם. אך העסקה הגדולה מכולן נחתמה בין מוטורולה ישראל לשירות הדואר של ארצות הברית, USPS, בשווי של חצי מיליארד דולרים. מוטורולה ישראל הפכה לחברה הגדולה בעולם בתחום המסופונים וקיבלה על פיתוח זה את פרס האיכות של מנכ”ל מוטורולה העולמית.

DIAD: Package Delivered

Product: DIAD (Delivery Information Acquisition Device)
Developer: Menachem Diamantstein
Company: Motorola Israel Start of Development: 1991

סימנייה