דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

מכשור לייזר רפואי: רפואה במהירות האור

המוצר: טיפולים רפואיים ואסתטיים באמצעות לייזר
החברה: לומניס
שנת הקמה: 1966

לייזר הוא מקור קרינה מרוכז אשר מאז גילויו בשנות השישים נעשו בו שימושים רבים. הודות לתעשייה הצבאית המפותחת בישראל, פיתחו בוגריה, כבר ב-1966, שימוש רפואי בלייזר, בטכנולוגיה פורצת דרך לטיפול בבעיות רשתית הנובעות מסוכרת. על בסיס הטכנולוגיה הוקמה חברת לומניס.
טיפול זה, ועוד 250 פטנטים של החברה שבאו בעקבותיו, שינו את פני הרפואה בעולם והחליפו את אזמל הניתוחים בהליך מהיר, נקי ומופחת סיבוכים. הלייזר מסוגל לבצע פעולות חיתוך מדויקות ברקמה המבוקשת, בהתאם לצורך הרפואי. לומניס מתמחה בפיתוח מכשירים המיועדים למנעד תחומים רחב, ביניהם טיפולים אסתטיים בעור, בשיער, בפיגמנטציה ובצלקות, וטיפולים כירורגיים בתחומים: עיניים, גניקולוגיה, אף אוזן גרון ואורולוגיה. השימוש המגוון בלייזר בתחומי הרפואה והאסתטיקה מתאפשר הודות לאורכי גל המשתנים של הלייזר, כאשר לכל אורך גל יש תחום בליעה אחר המאפשר טיפול סלקטיבי.
על התמחותה של לומניס בפתרונות קליניים למגוון רחב של תחומים היא קיבלה עשרות אישורי FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) והשאירה חותם רפואי משמעותי בכמאה מדינות בעולם, במגזר הציבורי והפרטי.
היתרונות הקליניים של מכשירי החברה מתועדים במאות פרסומים מדעיים ומוצגים מעל במות הכנסים המובילים בעולם.
בשנות התשעים השיקה החברה מגוון טכנולוגיות חדשניות כגון לייזר הולמיום לטיפול באבנים בכליות ובדרכי השתן; לייזר CO2 לטיפולי עור מתקדמים וניתוחים זעיר-פולשניים; לייזר SLT לטיפול בלחץ תוך עיני (גלאוקומה); וטכנולוגיית IPL לטיפולי עור ולהסרת שיער.
ב-2017 חוללה לומניס מהפכה בעולם האורולוגיה כשהשיקה את Moses™ – פטנט פורץ דרך, המגדיר מחדש את האופן שבו משתמשים בלייזר לריסוק אבנים בדרכי השתן. טכנולוגיה זו מאפשרת העברה אפקטיבית יותר של אנרגיה ובכך מאפשרת למנתח שליטה רבה יותר בתהליך הרפואי וקיצור זמנו.
לומניס חרטה על דגלה את ערך החדשנות ושיפור חיי אנשים בארץ ובעולם, והיא ממשיכה לעשות זאת מבסיס המחקר והפיתוח שלה בישראל.

A Medical Laser Device: The Speed of Light

Product: Medical and Aesthetic Laser Treatment
Company: Lumenis
Year of Foundation: 1966

סימנייה