דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

חומת אש: ככה בונים חומה

המוצר: תוכנה לאבטחת מידע
המפתחים: גיל שויד, מריוס נכט ושלמה קרמר החברה: צ'ק פוינט
תחילת הפיתוח: 1993

רק לעתים נדירות אפשר לחשב כמה באמת שווה חזון מבחינה כלכלית. ב-1993, כאשר רשת ה-www היתה רק בת שנתיים, הקימו שלושה צעירים ישראלים חברה שזיהתה את הצורך העולמי העתידי באבטחת מידע. ב-1996 הונפקה אותה חברה בנאסד”ק במחיר מניה של 2.3 דולרים. לחברה קראו צ’ק פוינט והשווי המוערך שלה עמד אז על 450 מיליון דולר. נכון לכתיבת שורות אלו, המחיר למניה הוא כ-103 דולר, ושווי החברה נאמד בכ-17 מיליארד דולר.
המוצר שהציב את צ’ק פוינט בנקודת ההובלה של שוק אבטחת המידע העולמי היה תוכנת חומת האש(FireWall-1). אותם אנשי מחשבים צעירים - גיל שויד, מריוס נכט ושלמה קרמר - יצרו פתרון שמיועד להגן על כל מחשב או רשת מחשבים המחוברים לאינטרנט מפני חדירה של גורמים זדוניים כמו וירוסים או האקרים. שם התוכנה לקוח מכינויו של מכשול חסין-אש שמגן על מתחם מפני שריפה.
כפי שהשלושה צפו, חומת האש הפכה לצורך בסיסי של משתמשי האינטרנט באשר הם - בני אדם פרטיים, חברות וארגונים – ופתרונות האבטחה של החברה היו לסטנדרט קבוע, חיוני והכרחי. 25 שנים אחרי המצאתה פורצת הדרך, צ'ק פוינט נחשבת ליצרנית המובילה בעולם של מוצרי אבטחת הסייבר. ממקום מושבה בתל אביב מקפידה הנהלת החברה, בראשותו של המנכ"ל שויד, להתוות דרכי חדשנות מתמדת בתחום שלא מפסיק להשתנות.
מוצריה של חברת צ'ק פוינט נמכרים בכ-90 מדינות ומגנים על המידע של יותר מ-100 אלף ארגונים ברחבי העולם, החל ממפעלים ועד תחנות חלל. מוצרים אלה מספקים הגנה נגד כל סוגי האיומים הקיימים בסביבות מגוונות: רשתות פיזיות ווירטואליות, סביבות ענן ומובייל, תשתיות קריטיות והאינטרנט של הדברים (IoT).
צ'ק פוינט מעסיקה יותר מ-4,600 עובדים ב-63 מדינות. כ-3,000 מתוכם הם מפתחים ומומחים טכניים בתחום אבטחת המידע, העמלים יום אחר יום במציאת פתרונות מתקדמים להתקפות הסייבר המתוחכמות ביותר.

FireWall: The First Line of Defense

Product: Information Security Software
Developers: Gil Shwed, Marius Nacht, Shlomo Kramer Company: Check Point
Year of Development: 1993

סימנייה