דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

הדברה ביולוגית: הדור הבא של החקלאות

המוצר: פתרונות ביולוגיים ואקולוגיים נגד מזיקים בחקלאות
החברה: ביו-בי
תחילת הפיתוח: 1983

לאנשי קיבוץ שדה אליהו שבעמק המעיינות היה חזון ברור כבר ב-1983: למצוא גשר בין החקלאות האינטנסיבית על צורכיה השונים בתחום הגנת הצומח לבין הרצון להיטיב עם הסביבה מבחינה אקולוגית. לשם כך הם הם הקימו את חברת ביו-בי, שעסקה מראשית דרכה בהדברה הביולוגית של מזיקים בחקלאות וחתרה לחדשנות ולפיתוח מתקדם של טכנולוגיות שונות בתחום.
החברה שמה לה למטרה למצוא פתרונות ביולוגיים למזיקים תוך שמירה על טיפול טבעי ויעיל, המקטין את הצורך בהתערבות כימית. זאת לאור המודעות ההולכת וגדלה בעולם לסכנות הנשקפות משימוש בחומרי הדברה כימיים בגידול מזון. ביו-בי מספקת לחקלאים טכנולוגיה המותאמת למגמה זו ומאפשרת להם לשווק תוצרת טבעית ללא שאריות חומרים כימיים.
עם מבט לעתיד ולאתגרים שהוא טומן בחובו, ביו-בי מפתחת פתרונות ייחודיים למצבים ולצרכים מתהווים ובהם מחסור עולמי צפוי בחלבון, צמצום פסולת אורגנית בזכות שימוש בחרקים והעצמת תחום החקלאות הטבעית והבריאה.
החברה מתמחה כיום בגידול המוני של אקריות וחרקים מועילים המאפשרים לחקלאים רבים לעבור ממשק הדברה כימי לממשק הדברה משולבת, בגידול דבורי בר להאבקה ובגידול זבוב הפרות הים תיכוני בשיטה המאפשרת הפחתה משמעותית של שימוש ברעלים שמרוססים מן האוויר.
בנוסף הקימה החברה את שלוחת ביו-תי”ם – תכשירים “ירוקים” ובהם חומרי הדברה מבוססי וירוסים, פטריות ובקטריות, מיצויים ושמנים צמחיים ועוד. הפיתוח האחרון של החברה הוא הקמת מפעל להפקת שמנים וחלבונים מרימות של זבוב החיל – כחלופת חלבון ושומן למפעלי מזון להזנת בעלי חיים.
עם השנים הפכה ביו-בי מעסק קיבוצי קטן שעובדיו “משוגעים לדבר” לחברה חובקת עולם, שסיפקה את התשתית המקצועית לייסוד תחום ההדברה הביולוגית בישראל. ביו-בי מנוהלת כיום במשותף על ידי קיבוץ שדה אליהו וחברת תום-בר. יש לה שש חברות-בנות בארצות שונות ו-350 עובדים בארץ ובעולם.

Biological Pest Control: Next-Generation Agriculture

Product: Biological and Ecological Pest Control Solutions for Agriculture
Company: BioBee
Start of Development: 1983

סימנייה