דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

דפוס דיגיטלי: מדפיסים את המחר

המוצר: טכנולוגיה ומוצרים המאפשרים הדפסה תעשייתית דיגיטלית
המפתחים: בני לנדא, שי ליאור, ד"ר יהודה ניב, ד"ר אורי לוי, ד"ר פיני פרלמוטר, אלון גזית, פרץ בן-אברהם ועוד. החברה: אינדיגו תחילת פיתוח: 1988

תעשיית הדפוס היא אחת התעשיות הגדולות בעולם, ויש לה השפעה כבירה על האנושות ועל ההיסטוריה. טכנולוגיית הדפוס, שהחלה את דרכה בעת העתיקה, הגיעה לשיאה במאה ה-15, עם שיטת דפוס האופסט של יוהאן גוטנברג הגרמני. השיטה החליפה את הדפוס הידני הקדום, ושחררה את המילה הכתובה לחופשי לכל יעד ולכל אדם.
למרות זאת, מכיוון שתעשיית הדפוס נותרה אנלוגית לאורך השנים, היא דרשה השקעה רבה בחומרים ובעבודה, יכולת התמרון שלה בכמויות קטנות היתה מוגבלת בלבד והיא לא הציגה שום אפשרות להדפסת מוצרים אישיים.
חברת אינדיגו, שנוסדה על ידי בני לנדא, אשר לימים כונה ״אבי הדפוס הדיגיטלי”, קבעה לעצמה כיעד לשנות את תעשיית הדפוס המוכרת באמצעות דפוס דיגיטלי מתקדם, ובלי להתפשר על איכות המוצר הסופי. החזון היה יומרני להפליא, בהתחשב בשמרנותה של תעשיית הדפוס, ובמגבלות התקופה - טרום עידן המחשב האישי והאינטרנט.
בתום תקופת פיתוח שארכה שש שנים הפתיעה חברת אינדיגו את עולם הדפוס והשיקה ב-1993 את מכונת האופסט הדיגיטלית הצבעונית הראשונה, העושה שימוש בשדות חשמליים ובדיואות צבעוניים טעונים להעברת הדיו אל הנייר. לקוחות היעד, ובראשם בתי דפוס, נהנו כתוצאה מכך מאפשרות חדשנית להדפיס בכמויות קטנות יותר, ואף יחידה בודדת.
שיטת הדפוס החדשנית משרתת נאמנה עסקים גדולים ואנשים פרטיים כאחד ומאפשרת הדפסת מוצרים רבים ומגוונים לשימוש אישי או מסחרי.
אינדיגו חוללה מהפכה בתעשייה שנחשבה עד אז "רדומה", ויצרה עסק ענק שמרכזו בישראל ותעסוקה לעשרות אלפי אנשים בארץ ובעולם.
חברת HP העולמית זיהתה את הפוטנציאל הרב שטמון בעולם הדפוס הדיגיטלי, וב-2002 רכשה את חברת אינדיגו. כחלק מ-HP אינדיגו ממשיכה לצמוח ולהיות המובילה העולמית בתחום.

Digital Printing: Printing the Future

Product: Technology and Products for Industrial Digital Printing
Developers: Benny Landa, Shai Lior, Dr. Yehuda Niv, Dr. Uri Levy, Dr. Pinni Perlmutter, Alon Gazit, Peretz Ben-Avraham
Company: Indigo Start of Development: 1988

סימנייה