דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

אפיליידי: תולשים את הבעיה מהשורש

המוצר: מכשיר חשמלי להסרת שיער ביתית
המפתחים: יאיר דר ושמעון יהב החברה: מפרו ובהמשך אפיליידי
תחילת הפיתוח: 1985

שני מהנדסים, יאיר דר ושמעון יהב, הם שפיתחו את אפיליידי מכשיר הסרת השיער המקורי, שעשה שימוש בשיטת האפילציה - תלישת השיער באופן מכאני מן השורש - ונתנו מענה לבעיה קוסמטית חובקת עולם.
המצאתם אומצה על ידי מפעל מפרו (Mepro) שבקיבוץ הגושרים, ואנשיו החלו לייצר את המכשירים ולשווקם בארץ.
מכשיר האפיליידי הציג פתרון חדשני לבעיית שיער הגוף: קפיץ מתכת מעגלי שפועל בעזרת מנוע קטן ומאפשר להסיר את שיער הגוף בעזרת מכשיר חשמלי בגודל כף יד. המכשיר החדשני אפשר לנשים להסיר שיער מיותר במו ידיהן בנוחות ובמהירות, בניגוד לשיטות שרווחו עד אז.
ב-1986 הקים הקיבוץ חברה ייעודית למכשירי האפיליידי, שנמכרה ב-2000. כבר בשנה הראשונה להפצת האפיליידי בישראל נמכרו 200 אלף יחידות. כאשר החלה ההפצה בחו"ל ב-1987, המכירות טיפסו למאות מיליוני דולרים. עם השנים קמו למסירי השיער של אפיליידי מתחרים רבים, ביניהם כאלה שחיקו את הטכנולוגיה הישראלית וכאלה שפיתחו שיטות אחרות. בנוסף, חלה התפתחות טכנולוגית בתחום הסרת השיער, עם המצאתן של שיטות כמו לייזר וקרני אור (IPL).
ב-2014, לאחר תהליך פיתוח שנמשך שלוש שנים, יצאה אפיליידי לשוק עם מוצר חדש על בסיס פטנט ייחודי: מכשיר אפילייזר. האפילייזר הוא מכשיר לייזר להסרת שיער הפנים המיועד לשימוש ביתי. הפצתו החלה בישראל, עם מכירות של אלפי יחידות, ומיועדת להרחבה בעולם כולו ב-2018.
חברת אפיליידי מתגאה בעובדה כי הרכבת המוצרים מבוצעת בצפון הארץ ומספקת עבודה לתושבי הפריפריה ולאנשים עם מוגבלויות. ישראל נחשבת לאחת המובילות הטכנולוגיות העולמיות בתחום הסרת השיער. אנשי מקצוע רבים בתחום – וביניהם מהנדסים ואנשי שיווק - הם יוצאי התעשיות הביטחוניות.

Epilady: Getting to the Root of the Problem

Product: Electric Home Hair Removal Device
Developers: Yair Dar and Shimon Yahav Company: Mepro (later Epilady)
Start of Development: 1985

סימנייה