דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

Wix: אתר ברגע

המוצר: פלטפורמה להקמת אתר אינטרנט
המפתחים: אבישי אברהמי, נדב אברהמי וגיורא קפלן החברה: וויקס
תחילת הפיתוח: 2006

הרעיון שהפך לחברה בשווי מוערך של 3.8 מיליארד דולר עלה במוחם של היזמים הוותיקים אבישי אברהמי, נדב אברהמי וגיורא קפלן דווקא כשהיו בתהליכי הקמה של סטארט-אפ אחר לגמרי. כשרצו להקים אתר אינטרנט לרעיון שבו עסקו, גילו שבנייה של אתר כזה היא פרויקט יקר,
מורכב ומסורבל.
זה קרה ב-2006. למרות שהאינטרנט היה כבר חלק בלתי נפרד מהחיים, הקמת אתר אישי לא היתה נגישה למי שלא ידע עיצוב, בניית אתרים וכתיבת קוד - ולמי שלא יכול היה לשלם לאנשי מקצוע שיעשו זאת עבורו. ההתנסות הובילה את היזמים לרעיון שבבסיס וויקס: פלטפורמה שמאפשרת לכל אחד להקים אתר אינטרנט מקצועי וייצוגי בחינם או בעלות מינימלית.
עוד באותה שנה הקימו השלושה את החברה. המוצר פנה מימיו הראשונים לעסקים קטנים ובינוניים שמבקשים לייצר לעצמם נוכחות אינטרנטית.
עם השנים פיתחה החברה מוצרים מותאמים לחנויות מקוונות, למסעדות ולמלונות, לאנשי מקצוע כמו צלמים ומוזיקאים וכו'. לאחרונה הורחבה הפלטפורמה והמשתמשים יכולים כעת לנהל בעזרתה לא רק את האתר, אלא גם את העסק עצמו. כל משתמש יכול לבחור את מבנה ומראה האתר הרצוי, ולמלא אותו בתוכן אישי: טקסטים, תמונות וסרטונים.
בשנים האחרונות המוצר עבר קפיצת מדרגה משמעותית כשנוספו לו שתי יכולות חדשות. Wix ADI מאפשרת למשתמש להקים אתר באמצעות בינה מלאכותית תוך מספר דקות. Wix Code פותחת לראשונה את האפשרות ליצור מרכיבים נוספים באמצעות קוד חיצוני. אפשרויות אלה מגדילות באופן משמעותי את קהל היעד של Wix למשתמשים ללא זיקה עיצובית או טכנולוגית מצד אחד, ולמפתחים ומעצבים מצד שני.
מאז 2013 וויקס נסחרת בנאסד"ק. יש לה 120 מיליון לקוחות ב-190 מדינות והכנסות שנתיות של 426 מיליון דולר. מטה החברה ממוקם בתל אביב ויש לה מרכז פיתוח בבאר שבע ומרכזים פרוסים ברחבי אירופה וארה"ב. 2,000 עובדיה של החברה, רובם בישראל, בחרו בה ב-2017 כאחת מעשר חברות התוכנה שהכי טוב לעבוד בהן בעולם.

Wix: Website in an Instant

Product: Website Builder Platform
Developers: Avishai Abrahami, Nadav Abrahami, Giora Kaplan Company: Wix
Start of Development: 2006

סימנייה