דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

Waze : מביאים את כולם ליעד

המוצר: תוכנת ניווט שיתופית
המפתח: אהוד שבתאי החברה: ווייז מובייל
תחילת הפיתוח: 2006

הכל התחיל בגלל שאהוד שבתאי, ממציאה של ווייז, לא הצטיין בניווט. במטרה למצוא את דרכו בקלות הוא אמנם השתמש במערכת GPS מהסוג שהיה זמין אז, אך הפתרון לא היה מושלם. במוחו עלו רעיונות שונים לגבי האופן בו ניתן לשפר את חוויית הניווט ולהפוך אותה לשימושית יותר.
שבתאי הקים בביתו מיזם למיפוי כבישי ישראל, וב-2008 חבר לשני יזמים נוספים, אמיר שנער ואורי לוין, כדי להקים את ווייז כאפליקציית ניווט חברתית המבוססת על חוכמת ההמונים.
ב-2009, שנה בלבד לאחר הקמת החברה, הוחלט על הרחבת הפעילות מעבר לים במטרה להפיץ את הבשורה של ווייז. אופן הפעילות נותר כשהיה: מיפוי שטחים בעזרת תוכנה ייעודית, כך שחוכמת ההמונים מאפשרת לכל משתמש לנווט את דרכו בדרך המומלצת לזמן הנתון, תוך קבלת עדכונים בזמן אמת על עומסי תנועה, חסימות, מצלמות מהירות ועוד.
ב-2013 נרכשה ווייז על ידי חברת Google העולמית, בצעד שנחשב לרכישת האפליקציה היקרה ביותר עד אז. כיום השירות פעיל ביותר מ-180 מדינות עם תוכנה שתורגמה לכחמישים שפות ומעל ל-100 מיליון משתמשים – הקהילה הגדולה ביותר מסוגה בעולם.
ב-2016, ווייז השיקה את אפליקציית ״Waze Carpool״ לנסיעה משותפת המחברת בין נהגים ונוסעים, במטרה לצמצם את מספר הרכבים על הכביש ולהילחם בבעיית הפקקים.
בזכות ווייז נהגים בכל העולם עוקפים את הפקקים בדרך ליעדם. באמצעות קיצור זמני הנסיעה, החברה תורמת לחיסכון בדלק, בזמן ובפליטת גזים מזהמים.

Waze: Helping People Reach their Destination

Product: Crowdsourced Navigation Software
Developer: Ehud Shabtai Company: Waze Mobile
Start of Development: 2006

סימנייה