דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

GENius : הופכים אוויר למים

המוצר: מכונות לייצור מים מהאוויר
המפתח: אריה כוכבי החברה: Watergen
שנת הקמת החברה: 2009

אחת הבעיות הקריטיות של העולם המודרני היא מחסור במי שתייה, מחסור שהולך ומחריף ככל שתנאי האקלים הופכים לקיצוניים יותר ומקורות המים מזדהמים. על פי נתונים שפרסם האו”ם, 1.7 מיליון ילדים מתחת לגיל חמש מתים בכל שנה כתוצאה ממחלות הנגרמות ממחסור במים הראויים לשתייה, וכ-2 מיליארד אנשים ברחבי העולם נאלצים לשתות מים ממקורות מזוהמים המכילים חיידקים מסכני חיים. על פי תחזיות עדכניות, ב-2025 כמחצית מאוכלוסיות העולם תסבול ממחסור במי שתייה.
חברת Watergen נוסדה ב-2009 על ידי אריה כוכבי, במטרה לייצר מים לחיילים בחזית הצבאית. ד”ר מיכאל מירילשווילי, בעל חברת ‘באר יצחק אנרגיה’, הבין את הפוטנציאל הגלום בחברה וב-2014 השקיע בה והעניק לה את המשאבים הדרושים להבשלת הטכנולוגיה ולפריצה מסחרית
גלובלית. כחלק ממהלך זה התווה ד"ר מירישווילי אסטרטגיה עסקית חדשה, הפונה לשוק הממשלתי והאזרחי. מירילשווילי חרט על דגל החברה את חזונה: אספקה בלתי מוגבלת של מי שתייה באיכות גבוהה לכל מקום בעולם, ללא כל תלות במשאבי טבע מלבד האוויר.
הפתרון של חברת Watergen פשוט ולכן גאוני: היא מייצרת כמות עצומה של מי שתייה צלולים מהאוויר, משאב טבע גלובלי שלעולם אינו מתייבש, תוך ניצול האנרגיה בצורה היעילה והזולה ביותר – עד ארבעה ליטר מים לכל קילוואט-שעה של חשמל. מכונה אחת של Watergen מסוגלת לייצר מי שתייה בכמות המספיקה לבית ספר, לבית חולים או למרכז קהילתי גדול, וכמה מכונות יכולות לייצר כמות מים המספיקה לכפר שלם ואפילו לעיר.
הפתרון פורץ הדרך של ייצור מים מהאוויר זיכה את החברה בתארים בינלאומיים, בתחום ייצור ואספקת מים ובתחום החדשנות. מייסדה, אריה כוכבי, נבחר לרשימת 100 המוחות המבריקים בעולם. ב-2017 סיפקה Watergen מים לאלפים שנפגעו מסופות ההוריקן בערים יוסטון ומיאמי ונותרו ללא מי שתייה.

GENius: Air into Water

Product: Machines that Generate Water out of Air
Developer: Aryeh Kohavi Company: Watergen
Year of Foundation: 2009

סימנייה