דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

טכנולוגיית ראטן: כיסא של כבוד

המוצר: טכנולוגיה חדשנית להזרקת פלסטיק
החברה: כתר פלסטיק
שנת הקמת החברה: 1948

"קחו כיסא" היא הצעה שאתם עשויים לשמוע בכניסה לכמעט כל בית בישראל. בין אם בתוך הבית או בחצר, הסיכויים טובים שהכיסא עליו תשבו יוצר בידי חברת כתר הוותיקה והמוכרת. כתר נוסדה על ידי משפחת סגול בשנת הקמת המדינה כבית מלאכה קטן ביפו. כיום מדובר במפעל חובק עולם המציע מגוון פתרונות מרשימים לריהוט הבית והגינה.
בתחילת המאה ה-21 חל שינוי מגמה חד בשוק הרהיטים העולמי. בניגוד לרבים בתעשייה, שראו בכך איום על עתידם, סמי סגול, בעל חברת כתר פלסטיק, אימץ את המגמות המשתנות כהזדמנות. סגול הנחה את צוות הפיתוח של כתר לעצב קו מוצרים חדש, שיהיה חדשני, ידידותי לסביבה ויימכר במחיר הוגן. אחד התחומים שסומנו היה רהיטי פלסטיק בסגנון ראטן.
רהיטים בסגנון ראטן נראים כרהיטי קש קלועים, אבל מיוצרים בעזרת טכנולוגיית הזרקת פלסטיק שהופכת אותם לעמידים וזולים יותר. החזון של צוות המו"פ היה לפתח טכנולוגיה חדשה בתחום הזרקת הפלסטיק.
ב-2010, אחרי חודשים ארוכים של מחקר וניסויים אינטנסיביים, הצליח הצוות לפתח שיטה חדשנית להזרקת פלסטיק באמצעות גז. הטכנולוגיה חוללה מהפכה הן בקטלוג המוצרים של כתר והן באופן שבו רהיטים לבית ולגן מיוצרים ברחבי העולם.
הפיתוח של כתר פלסטיק נרשם כפטנט, והיום מיושמת טכנולוגיית ראטן ביותר מ-120 מוצרים בכחמישים מדינות. טכנולוגיה זו הניבה לחברה הכנסות שנתיות של יותר ממיליארד דולר בשנים האחרונות.
כתר פלסטיק, היום חלק מקבוצת כתר, הפכה לעסק גלובלי. הקבוצה מפעילה 18 מפעלים ושני מרכזי הפצה בתשע מדינות ומוצריה זכו לפרסים בינלאומיים רבים. כתר מעסיקה היום יותר מ-4,500 עובדים. החברה זכתה בפרס התעשייה מטעם התאחדות התעשיינים בגין הישגים יוצאי דופן ובפרס הלורד זיו על פיתוח יחסי המסחר בין ישראל לבריטניה.

Rattan Technology: A Seat of Pride

Product: Innovative Gas-Assisted Injection Molding Technology
Company: Keter Plastics
Year of Foundation: 1948

סימנייה