דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

XtremIO : זיכרון ארגוני בשליפה מהירה

המוצר: מערכי זיכרון ארגוניים מבוססי פלאש
המפתחים: ירון שגב, אהוד רוקח, פרופ' שוקי ברוק, שחר פרנק ואריה מרגי
החברה: XtremIO, בהמשך EMC ו-Dell שנת הקמת החברה: 2009

אחד הדברים המשותפים לחברות הגדולות בעולם, כמו AT&T, סיטיבנק, מיקרוסופט, אקספדיה, סטארבקס ורבות אחרות, הוא ה-XtremIO שלהן. מדובר במערכת זיכרון ארגוני מבוסס פלאש (Flash Memory) שפותחה על ידי סטארט-אפ ישראלי בשם XtremIO. הודות למערכת זו, ארגונים גדולים יכולים לאחסן את המידע המצטבר בהם ולשלוף את הנתונים בקלות בכל עת. בתוך דקות ספורות, לדוגמה, חברת ביטוח יכולה לייצר סיכום של כל הפוליסות שהונפקו בחודש מסוים. גם בתי החולים מסוגלים למפות, בעזרת XtremIO , את הגן האנושי בתוך כמה שעות ועל ידי כך לאתר מראש מחלות עתידיות.
עד 2009, שנת הקמת החברה, עולם אחסון הנתונים התבסס על התקני אחסון (דיסקים) מגנטיים-מכניים המוגבלים מאוד במהירות הפעולה שלהם. הרעיון החדשני של XtremIO היה לבנות מערכת אחסון, המבוססת על זיכרונות אלקטרוניים מסוג פלאש ומאפשרת האצה משמעותית באחסון ובשליפת המידע. כדי לממש את החזון, המפתחים היו צריכים להתגבר על אתגרים טכנולוגיים והנדסיים רבים, ביניהם הוזלת מחיר האחסון בפלאש, שיפור האמינות של ההתקנים ושימוש מתוחכם ויעיל במשאבי מחשוב.
הפיתוח הושלם בתחילת 2013, ומאז אלפי חברות מתעשיות ומתחומי עיסוק שונים יכולות ליהנות מהאצה דרמטית של תהליכי המחשוב שלהן, ביחד עם ייעול האופן שבו הנתונים נשמרים וקיצור זמני העיבוד והתגובה שלהם. הטכנולוגיה שפיתחה XtremIO נרכשה ב-2012 על ידי EMC (אשר ב-2015 נרכשה על ידי חברת Dell).

XtremIO: Organizational Memory in a Flash

Product: Flash-Based Organizational Memory Systems
Developers: Yaron Segev, Ehud Rokach, Prof. Shuki Bruck, Shahar Frank, Aryeh Margi Company: XtremIO, Subsequently EMC and Dell Year of Foundation: 2009

סימנייה