דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

VoIP : מהפכה בתקשורת

המוצר: פתרונות מתקדמים לעיבוד אותות קול
המפתחים: שבתאי אדלסברג וליאון ביאליק החברה: אודיוקודס
שנת הקמת החברה: 1993

חברת אודיוקודס פיתחה טכנולוגיות לסביבת VoIP המהפכנית ששינתה את הצורה בה אנו מתקשרים כיום. ב-1993 הקימו שבתאי אדלסברג וליאון ביאליק, שני שותפים שעבדו יחד בקבוצת DSP, את חברת אודיוקודס לפיתוח מערכת יעילה וחסכונית לקידוד אותות קוליים. הטכנולוגיות שהיו בשימוש עד אז התקשו להתגבר על מגבלות שונות בשחזור מדויק של צורת גל הקול.
אדלסברג וביאליק פיתחו טכנולוגיית דחיסה חדשנית שאפשרה המרת אותות אנלוגיים לדיגיטליים וצמצמה את רוחב הפס הנדרש, תוך שמירה על איכות קול סבירה. הצלחתה הגדולה הראשונה של אודיוקודס התרחשה כאשר איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי (ITU) אימץ את אלגוריתם הדחיסה שלה כבסיס לתקן ה- ITU-T G.723.1. לאחר מכן יצרה החברה שבבי דחיסת קול לרשתות תקשורת נתונים ומשם התקדמה לפיתוח כרטיסים אלקטרוניים ומערכות תקשורת התומכות ב- VoIP. הטכנולוגיה החדשנית שפיתחה אודיוקודס חוללה מהפכה באופן שבו רשתות התקשורת מעבירות את הקול.
אודיוקודס נחשבת היום לשחקנית מובילה בשוק העברת קול ברשתות (IP (VolP והיא מציעה מגוון מוצרים, פתרונות ושירותים פורצי דרך, בהם טלפוני IP, מערכות SBC, חיבורי רשת, נתבי MSBR, אפליקציות לניהול ניתוב קולי, הקלטה וחיוג קוליים ועוד. מכלול הפתרונות המקיף מאפשר לעסקים ולנותני שירות לבנות ולתפעל רשתות קול שפועלות מעל תשתיות רשת IP עבור תקשורת אחודה (UC), מוקדים טלפוניים ושירותי עסקיים ברחבי העולם. השותפויות האסטרטגיות של אודיוקודס עם מיקרוסופט, Genesys, BroadSoft ואחרות הניבו מגוון רחב של מוצרים משלימים.
הכנסותיה של אודיוקודס ב 2017 עמדו על כ-157 מיליון דולר. לאודיוקודס רשת גדולה של שותפים גלובליים הכוללת מעל אלף שותפים עסקיים שמוכרים את מוצריה ביותר ממאה מדינות. לחברה 700 עובדים בעולם, מהם 420 בישראל. מוצרי החברה משמשים 66 מתוך 100 ספקי
השירות המובילים בעולם ו-50 מתוך 100 החברות המובילות לפי דירוג כתב העת Fortune.

VoIP: A Communications Revolution

Product: Advanced Voice Networking and Media Processing Solutions for VoIP Environments Developers: Shabtai Adlersberg, Leon Bialik
Company: AudioCodes Year of Foundation: 1993

סימנייה