דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

ReWalk: חוזרים ללכת

המוצר: שלד חיצוני מניע
המפתח: ד"ר עמית גופר חברה: ReWalk Robotics
תחילת הפיתוח: 2001

"לעולם לא תלך שוב" אמרו לד"ר עמית גופר לאחר תאונה קשה שריתקה אותו לכיסא גלגלים; ארבע מילים שדחפו אותו למסע בחיפוש אחר פתרון לפגיעה בעמוד השדרה. גופר, מדען, מהנדס ויזם סדרתי, סירב לקבל את כיסא הגלגלים כפתרון היחיד למשותקי גפיים תחתונות. את תקופת השיקום שלו ניצל לפיתוח הרעיון שהפך מאוחר יותר למכשיר פורץ דרך המאפשר לאנשים משותקים לשוב וללכת: שלד רובוטי חיצוני המולבש על האדם הנכה ומניע את גופו.
ב-2001 ייסד גופר את חברת ReWalk Robotics (אז: Argo Medical Technologies) שפיתחה שלד חיצוני התומך ומניע את הגוף. תהליך הפיתוח החל כמודל ראשוני שנבנה בביתו של גופר, ולאחר הוכחת ההיתכנות נמשך ב-2006 בחממה הטכנולוגית.
לאחר הצלחת ניסויים קליניים בארץ ובארצות הברית התקבל ב-2014 אישור ה-FDA ובעקבותיו הונפקה החברה בנאסד”ק.
המערכת משתמשת בטכנולוגיה ייחודית של חישת הטיית הגוף עם דחיפת קביים, ומאפשרת תנועת ברכיים ומותניים באופן המחקֶה את התנועה הטבעית של הרגליים. המערכת מיועדת לאנשים המשותקים בפלג גופם התחתון (פאראפלגים). המערכת מאפשרת לשבת, לעמוד, לפנות ואף לטפס ולרדת במדרגות תוך שליטה עצמאית במכשיר.
הוכח כי שימוש תדיר בשלד החיצוני של ReWalk תורם לשיפור משמעותי בבריאות המשתמש, מעצים את הביטחון העצמי שלו ומרחיב את טווח היכולות שלו לפעולות שאי-אפשר לבצע מכיסא הגלגלים. מכלול היתרונות משפר באופן דרמטי את איכות החיים.
עד כה יותר מ-300 פאראפלגים החלו להשתמש במכשירי ReWalk במדינות שונות, בבתים פרטיים ובקהילה, ויותר ממאה מכשירים נמצאים בשימוש בבתי חולים ובמרפאות שיקום ברחבי העולם. ההערכה היא שמאות אלפי נפגעי עמוד שדרה עשויים להפיק תועלת משימוש בשלד החיצוני הלביש של ReWalk.

Exoskeleton: Walking to the Future

Product: Powered Exoskeleton
Developer: Dr. Amit Goffer Company: ReWalk Robotics Ltd.
Start of Development: 2001

סימנייה