דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

NeuroOmega : ניווט במוח

המוצר: מכשיר להקלטת פעילות מוחית ולביצוע גירוי מוחי עמוק
המפתח: עמאד יונס החברה: אלפא אומגה
שנת הקמת החברה: 1993

אם חדשנות ישראלית מתאפיינת ביכולת להתגבר על אתגרים, אין ספק שעמאד יונס הוא מודל מופתי של הצלחה כנגד כל הסיכויים. עמאד יונס נולד וגדל בנצרת, סיים את לימודיו לתואר ראשון בטכניון בהנדסת חשמל, אולם נתקל בקשיים במציאת עבודה, מכיוון שבשנות השמונים, תעשיית ההיי-טק הישראלית נשלטה על ידי הסקטור הביטחוני, ענף כמעט בלתי חדיר לערביי ישראל. שאיפותיו של עמאד חרגו מהתחום האישי והוא הקים את חברת אלפא אומגה במטרה לקרב את תחום ההיי-טק למגזר הערבי.
אלפא אומגה החלה את דרכה כקבלנית משנה בשיתופי פעולה עם חברות ומדענים בתחום חקר מדעי המוח. עם הזמן התמחתה החברה בתחום הספציפי של הקלטה וגירוי מוחי. החברה פיתחה את מכשיר ה-NeuroOmega - כלי מתקדם בעל אלקטרודות להקלטת פעילות מוחית ולביצוע גירוי מוחי עמוק, המסוגל לנווט בבטחה בתוך המוח, להקליט פעילות מוחית, לבצע גירוי של רקמה מוחית ולעבד ולנתח את הנתונים המוקלטים. בדומה לפעולת GPS, מנחה המערכת את מנתח המוח למיקום המבוקש בו תושתל האלקטרודה, שתעלים תסמיני הפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות כגון פרקינסון ודיסטוניה, ותאפשר לחולה לחזור לחיים רגילים. המכשיר נייד לחלוטין, קומפקטי, זול יחסית וקל לשימוש, ועל כן אידיאלי. המערכת קיבלה אישורים בארצות הברית, באירופה ובסין.
מטה החברה יושב בנצרת ומשרדיה ממוקמים בגרמניה, בארצות הברית ובסין. מוצרי החברה נמצאים בשימוש ביותר מ-500 בתי חולים ומעבדות ברחבי העולם ומשמשים באלפי ניתוחי מוח מדי שנה.
כיום נחשבת אלפא אומגה כחברה מובילה בעולם בתחום מדעי המוח והנוירוכירורגיה הפונקציונלית והיא מחזיקה בסיס לקוחות רחב ויציב ברחבי העולם. ניתן למצוא את מוצרי החברה בבתי חולים, באוניברסיטאות ובמכוני המחקר המתקדמים בעולם. וחשוב לא פחות, החברה הגשימה את חזונו של יונס ופתחה דרך לשילובם של אלפים מהמיעוט הערבי בישראל בתחום ההיי-טק.

Alpha Omega: Navigating through the Brain

Product: NeuroOmega Brain Recording and Stimulation Tools
Developer: Imad Younis Company: Alpha Omega
Year of Foundation: 1993

סימנייה