דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

Exablate : חדר ניתוח לא פולשני

המוצר: אולטרסאונד ממוקד מונחה הדמיית תהודה מגנטית
המפתח: ד"ר קובי וורטמן החברה: אינסייטק
שנת הקמה: 1999

המונח "חדר ניתוח" נקשר בדרך כלל במראות קשים לצפייה, בדם ובסכין מנתחים. חדרי הניתוח של אינסייטק שונים בתכלית; החברה מפתחת "חדר ניתוח לא פולשני", המבוסס על טיפול חדשני שאינו כרוך בחיתוך הגוף ובכך מפחית את הסיבוכים האפשריים כתוצאה מניתוח ומשפר את איכות חיי החולה, שחוזר לשגרה במהירות וללא אשפוז, או לאחר אשפוז קצר.
כיום מבצעים טיפולים מסוג זה בתחום הנוירוכירורגי, בעיקר בהפרעות תנועה כגון רעד ראשוני ורעד פרקינסוני, וכן בגידולים שפּירים ברחם ובכאב הנובע מגרורות סרטניות בעצמות.
ד”ר קובי וורטמן, מייסד אינסייטק, פיתח את הטכנולוגיה העומדת בבסיס טיפול זה: אולטרסאונד ממוקד מונחה הדמיית תהודה מגנטית (MRI). העיקרון בבסיס הטכנולוגיה הוא צריבת הרקמה החולה על ידי מיקוד קרני אולטרסאונד בעוצמה גבוהה, על מנת להפחית את סימפטום המחלה. מכשיר ה-MRI מספק לרופא הדמיה מדויקת של אזור הטיפול ושל האיברים הסמוכים לו, מדידת טמפרטורת הרקמה לאורך כל שלבי הטיפול ומשוב בזמן אמת על יעילות הטיפול ובטיחותו.
ב-2004 קיבל המכשיר הראשון של החברה, ה- Exablate, את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), לטיפול בנשים הסובלות מסימפטומים של שרירנים ברחם (גידול שפּיר). ב-2012 קיבלה החברה אישור FDA לטיפול בהקלת כאבים בחולים הסובלים מסרטן גרורתי בעצם, שאינו מגיב לקרינה. ב-2016 אושר מכשיר ה-Exablate Neuro, לטיפול בחולים הסובלים מרעד ראשוני אשר אינו מגיב לתרופות.
חזונה של החברה מיום הקמתה הוא שיפור איכות חייהם של מיליוני אנשים ומטופלים ברחבי העולם. אינסייטק עושה זאת בהצלחה וממשיכה לפרוץ גבולות חדשים בתחומי נוירוכירורגיה ומדעי המוח.
מרכזי הפיתוח, הייצור והשיווק של החברה ממוקמים בחיפה ובקריית אונו ושלוחות בארצות הברית, יפן, סין ואירופה. אינסייטק משקיעה ומרחיבה באופן שוטף את יישומי המחקר והפיתוח שלה וזוכה לפרסים רבים בעולם החדשנות הרפואית.

Insightec: Non-Invasive Operating Room

Product: Magnetic Resonance-Guided Focused Ultrasound
Developer: Dr. Kobi Vortman Company: Insightec Ltd.
Year of Foundation: 1999

סימנייה