דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

Dermud : כל מה שצריך זה אהבה

המוצר: שילוב בוץ מינרלי מים המלח במוצרי קוסמטיקה
החברה: AHAVA - מעבדות ים המלח
תחילת הפיתוח: 1990

הבוץ מחופי ים המלח ידוע בריכוז מינרלים עשיר ובתכונות אנטי בקטריאליות. במחקרים מדעיים הוכח כי הם משפרים בצורה דרמטית את בריאות העור, מפיגים מתח, מחזקים את החסם העורי ומקלים משמעותית על עור רגיש ויבש מאוד.
בשנות השבעים והשמונים עשו אנשי קיבוץ עין גדי ניסיונות מסחריים לשווק את הבוץ כמוצר קוסמטי. ב-1988 הוקמה לשם הגשמת החזון חברת מוצרי בריאות ים המלח (כיום "מעבדות ים המלח") על ידי הקיבוצים עין גדי, מצפה שלם, קליה ואלמוג.
החברה שיווקה אז כמה מוצרים בסיסיים תחת המותג AHAVA , ובמקביל שאפה להתרחב ולפתח מוצרי קוסמטיקה לפנים ולגוף על בסיס המינרלים של ים המלח ותרומתם לעור. ב-1990 החלו בתי החולים איכילוב ועין כרם בניסוי קליני שבדק את השפעת הבוץ של ים המלח כחומר טבעי לטיפול במחלת הפסוריאזיס.
צוות מחקר ופיתוח של “מעבדות ים המלח”, שהשתתף במחקר, הגה את הרעיון לפתח קרם לחות שיכלול את הבוץ המינרלי בתוך הפורמולה, לחיזוק האפקט הטיפולי. היתה זו הפעם הראשונה שבה שולבה בקרם כמות משמעותית של בוץ שנשאר על העור (Leave On Mud).
הניסוי הופסק עד מהרה עם פרוץ מלחמת המפרץ, אך רבים ממשתתפיו ביקשו להמשיך ולקבל את “הקרם עם הבוץ” בזכות השיפור במצבם. מה שהחל כמוצר משלים למחקר רפואי הפך לפריצת דרך מדעית שהובילה למחקרים וניסויים בתחום הדרמטולוגיה.
במהלך השנים “AHAVA מעבדות ים המלח” ניתחו בדקדקנות את התכונות המיקרוביולוגיות והכימיות של הבוץ המינרלי השחור ותרומתו לעור. המחקרים הראו כי הוא מסייע לעור להתמודד עם נזקי רדיקלים חופשיים וקרינת UV, נלחם בזיהומים מיקרוביולוגים ומרגיע רגישויות וגירויים הנגרמים ממתח סביבתי.
ב-2000 נרשמה טכנולוגיית מוצרי Dermud™ כפטנט בינלאומי והיא משולבת עד היום במוצרי הטיפוח לעור הפנים והגוף של המותג. אלה המוצרים היחידים בעולם בהם הבוץ מים המלח הוא חלק בלתי נפרד מנוסחת המוצר. “מעבדות ים המלח" נחשבת למומחית עולמית בפיתוח מוצרי קוסמטיקה המבוססים על שילוב טכנולוגיות חדשניות ומינרלים מים המלח.

Dermud: All You Need is Ahava (Love)

Product: Mineral Dead Sea Mud Complex Used in Cosmetics
Company: AHAVA – Dead Sea Laboratories
Start of Development: 1990

סימנייה