דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

CoverEdge : משדות הקיבוץ אל העולם כולו

המוצר: רשתות חציר חדשניות
החברה: תמה תעשיית פלסטיק
תחילת הפיתוח: 1989

עוד במהלך שנות הארבעים הבינו חברי קיבוץ משמר העמק שההיכרות העמוקה שלהם עם העבודה החקלאית מאפשרת להם לפתח תעשייה שתתמקד במתן פתרונות לעולם זה.
ב-1950 ייסד הקיבוץ את חברת תמה תעשיית פלסטיק. עם השנים, שמה לה החברה למטרה לשפר את פריון העבודה החקלאית באמצעות פיתוחם של פתרונות אריזה חדישים. ברוח התפיסה הקיבוצית נעשו הדברים תוך שימת דגש על עבודת צוות ומומחיות המבוססת על ניסיון בשטח.
ב-1970 נוצרה שותפות בין משמר העמק לבין קיבוץ גלעד, ועד היום חלק מהעובדים ומרבית המנהלים בתמה הם חברי שני הקיבוצים. עד לשנות השמונים פיתחה החברה מוצרים שונים ובהם חוטים לכבישת חציר, רשתות צל ורשתות משטחים סרוגות, אותם שיווקה בארץ ובעולם.
ב-1989 החלה תמה בשיתוף פעולה מסחרי עם ענקית החקלאות האמריקאית ג'ון דיר. העבודה המשותפת של מהנדסי החברות הגיעה לשיאה ב-2001 עם השקת רשת מהפכנית בשם CoverEdge. הרשת, שעוטפת את חבילות החציר מעבר לקצה, נחשבת עד היום למוצר המתקדם ביותר בעולם בתחומו.
רשתות החציר של תמה חוללו מהפכה של ממש בעולם החקלאי - הן מספקות הגנה משמעותית מנזקי מזג אוויר ומונעות פחת בזמן שינוע. הרשתות גם מאפשרות עבודה רציפה ומתמשכת ללא תקלות וללא צורך בהחלפת גליל.
תמה, המקפידה להמשיך לצאת לשוק עם חידושים ופטנטים ייחודיים בתחומה, מפתחת ובודקת את מוצריה בשדות הקיבוצים. את אסטרטגיית המיתוג שלה היא מבססת על כך שמוצריה הם פתרונות שפותחו בחווה ("Farm Grown Solutions").
לאורך השנים הפכה תמה לספקית המרכזית של יצרני הציוד החקלאי הגדולים בעולם. רשתות החציר של תמה מהוות מעל 50% מנתח השוק העולמי של רשתות החציר, בעוד שאת יתרת השוק מחזיקים יחדיו כ-40 יצרנים שונים.
לתמה 16 חברות-בנות העוסקות בשיווק ומכירות ברחבי העולם והיא מעסיקה 1,600 עובדים, כמחציתם בישראל. מכירות הקבוצה ב-2017 עמדו על כ-1.9 מיליארד שקל.

CoverEdge: From the Fields of the Kibbutz to the World

Product: Innovative Hay Netting
Company: Tama Plastic Industry Ltd.
Start of Development: 1989

סימנייה