דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

Archer : דיוק פורץ דרך

המוצר: מערכות אופטיות לבקרת ייצור מוליכים למחצה
החברה: קלא-טנכור
תחילת הפיתוח: 1986

ב-1986 הקימה חברת קלא-טנכור מרכז פיתוח לציוד מתקדם לתעשיית המוליכים למחצה במגדל העמק. המטרה היתה לשדרג את מדידת המימדים הקריטיים על פרוסות הסיליקון, על מנת לשפר את המהירות והיעילות בתהליכי הייצור של שבבים מבוססי מוליכים למחצה. הצוות בנה אבטיפוס
על בסיס פטנט טכנולוגי פורץ דרך בתחום המדידות המהירות והמדויקות; פטנט ששינה את פניה של תעשיית המוליכים למחצה העולמית.
בשלב זה פיתח הצוות מוצר בתחום ה- Overlay (השמה) – מדידת החפיפה בין השכבות הרבות בתהליך ייצור השבבים. ללא יכולת למדוד השמה של שכבות בדיוק של ננומטרים בודדים, לא יכולה היתה כל תעשיית האלקטרוניקה ומוצרי הצריכה לספק לשוק את הכמות הנדרשת של מחשבים אישיים וניידים, מכשירים סלולריים ועוד. במשך העשורים הבאים החברה המשיכה לפתח ולייצר דורות המשך של מוצרי ה- Overlay שלה, שזכו להצלחה עולמית.
ב-2012 הסתיים פיתוח מוצר הדגל - ארצ’ר Archer500) 500): מכשיר מדידה מוביל שנחשב לסרגל בקרב יצרני המולכים למחצה, ומאפשר מדידה בדיוק קטן מ-1 ננומטר של טיב ההשמה בין שכבות. דיוק זה מאפשר ייצור של מוצרי האלקטרוניקה המתקדמים ביותר בכל התחומים, כמו תקשורת, רפואה, תעופה, תחבורה וכו’.
הארצ’ר 500 מדויק ומהיר יותר מהדורות הקודמים, בעיקר בזכות מערכת אופטית ותאורה מתקדמות, בשילוב עם מערכות הנעה מהירות במיוחד.
מאז השקתו מכרה קלא-טנכור מאות מכשירי ארצ’ר 500 לכל יצרני האלקטרוניקה המובילים בעולם.
כיום משווקת החברה את המערכת החדשה – ארצ’ר 600 , שמיועדת לפעול בתהליכי ייצור בסדר גודל של 10 ננומטר ומבצעת בדיקות של אלף נקודות בכל פרוסה.

Archer: Groundbreaking Exactitude

Product: Optical Systems for Metrology of Semiconductors' Manufacturing
Company: KLA-Tencor
Start of Development: 1986

סימנייה