דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

תחנות כוח גיאותרמיות: שומרים על אנרגיות חיוביות

המוצר: טורבינות, מעגלי אנרגיה ותחנות כוח לאנרגיות חליפיות
המפתח: יהודה ברוניצקי החברה: אורמת טכנולוגיות
שנת הקמה: 1965

אורמת היא חברה בינלאומית שהוקמה בישראל באמצע שנות השישים על ידי יהודה ודיתה ברוניצקי. אורמת מקימה ברחבי העולם תחנות כוח גיאותרמיות המנצלות קיטור ומים חמים שמקורם במעמקי האדמה באמצעות טכנולוגיה ייחודית שפיתחה. טכנולוגיה זו מאפשרת ייצור חשמל נקי במשך 24 שעות ביממה, ללא שריפת דלק, ללא תלות במזג האוויר וללא פליטות פחמן דו-חמצני.
הטכנולוגיה הייחודית של אורמת פותחה על ידי יהודה ברוניצקי במעבדה הישראלית לפיזיקה בשנות השישים, והיא מהווה את הבסיס לרוב מוצרי החברה שהתפתחו ברבות השנים, וביניהם: יחידות כוח לייצור חשמל המופעלות על ידי אנרגיית השמש, יחידות כוח בעלות הספק נמוך המופעלות בגז ומותאמות למקומות מבודדים כמו אלסקה וסיביר, וכמובן - היחידות לתחנות הכוח הגיאותרמיות.
אורמת מובילה את השוק הגיאותרמי, עם נתח שוק של מעל 80% מסך ההתקנות של תחנות כוח גיאותרמיות בינאריות בעולם. אורמת היא החברה הגיאותרמית היחידה בעולם שביכולתה לבצע את כל תהליך ייצור החשמל ממאגרים גיאותרמים מתחילתו ועד סופו, והיא בעלת יכולות ייחודיות
לחיפוש ולאיתור מאגרים גיאותרמים, קידוח, הנדסה, ייצור, הקמה, מימון ותפעול. מאז הקמתה, ייצאה אורמת כ-4,000 יחידות תקשורת ל-70 מדינות ברחבי העולם ו-2,500 מגה ואט של תחנות כוח גיאותרמיות וחום אבוד שיוצרו במפעל החברה בישראל. אורמת מתפעלת את התחנות הגיאותרמיות והחום השיורי שבבעלותה בהיקף של כ-800 מגה ואט בארצות הברית, קניה, גואטמלה, הונדורס, אינדונזיה וגוואדלופ. לצד החדשנות הטכנולוגית, מצטיינת אורמת גם בחדשנות עסקית ובתפיסה חברתית. הפיתוח והטכנולוגיה בתחום האנרגיה הגיאותרמית אפשרו לאורמת לפרוץ את הדרך ולהקים פרויקטים בינלאומיים גדולים.
אורמת מעסיקה כ-1,300 עובדים בארץ ובחו"ל ושווי השוק שלה עומד על כ-3.2 מיליארד דולר.

Geothermal Power Plants: Maintaining Positive Energy

Product: Turbines, Energy Cycles and Renewable Energy Power Plants
Developer: Yehuda Bronicki Company: Ormat Technologies
Year of Foundation: 1965

סימנייה