דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

שניצל סויה מוכן: יש טעם להצלחה

המוצר: מזון צמחוני בטעם בשר
המפתחים: ד"ר מיכה שמר ואביעזר (גזי) קפלן ז"ל החברה: טבעול
שנת המצאה: 1985

כבר למעלה מ-30 שנה אפשר למצוא את שניצל הסויה של טבעול כמעט בכל בית בישראל. גם טכנולוג המזון וחבר קיבוץ לוחמי הגטאות, ד"ר מיכה שמר, שפיתח את שניצל הסויה המוכן הראשון עבור חברת פתקו, לא דמיין שהשניצל הזה יזין דורות של ילדים ומבוגרים. למעשה, כשחברת פתקו פיתחה את השניצלים מסויה היא ייעדה אותם לציבור החרדי כתחליף בשר מזין לארוחת הצהריים. אך גזי קפלן ז"ל, שהיה אחראי מטעם הקיבוץ ולימים מנכ"ל טבעול ואסם, הגיע למפעל, ראה את ההזדמנות האדירה והחליט לרכוש את החברה.
ב-1985 החל המפעל לפעול בקיבוץ לוחמי הגטאות עם טכנולוגיה חדשה ששיפרה את איכות המוצר וכיוונה לציבור הכללי שמחפש מזון מהיר ובריא.
המטרה היתה לתת מענה לצרכנים המעוניינים לצרוך תזונה מאוזנת ללא בשר ולגוון את התפריט שלהם. הבחירה בסויה, שהיא בעלת ערך חלבוני גבוה המדמה בשר, בשילוב עם פיתוח טכנולוגי מואץ, יצרה פטנט פורץ דרך חדש - חלבון סויה וחלבון חיטה, המרכיבים את שניצל הסויה המוכן.
ההצלחה של טבעול היתה מהירה, והציבור הרחב בישראל אימץ את המוצר. טבעול הוא המותג הראשון בישראל שהצליח לפרוץ את גבולות הארץ. מוצרי טבעול נמכרים כיום ב-12 מדינות באירופה תחת השם Garden Gourmet.
הודות לשניצל הסויה של טבעול התפתחה הקטגוריה של מזון מן הצומח בישראל. כיום גודל שוק מזון מן הצומח בישראל עומד על 232 מיליון שקלים, כאשר טבעול מובילה את השוק עם היקף מכירות של 59% . רוח החדשנות, שאפיינה את טבעול מראשית ימיה, ממשיכה להוות כוח מניע חשוב בחברה המפתחת מוצרי סויה מגוונים ועשירים בחלבון איכותי מן הצומח. טבעול אחראית גם על פיתוחו של שניצל התירס האהוב על ילדים ומשפחות בישראל, כאשר מוצרי התירס מהווים היום כ-43% מקטגוריית המזון מן הצומח.

Ready Made Soy Schnitzel: The Taste of Success

Product: Meat Flavored Vegetarian Food
Developers: Dr. Micha Shemer, Aviezer (Gezi) Kaplan Company: Tivall
Start of Development: 1985

סימנייה