דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

פתרונות תקשורת ייחודיים: לחבר את הבלתי מחוברים

המוצר: שירותי תקשורת באזורים ובמדינות מתפתחים
החברה: גילת טלקום
תחילת הפיתוח: 2000

החזון מאחורי הקמתה של חברת גילת טלקום ב-1992 היה ועודנו "לחבר את הבלתי מחוברים". החיבור עליו מדובר הוא החיבור לאינטרנט – שנחשב לאלמנט חיוני בעידן הדיגיטלי הגלובלי. האינטרנט מאפשר לאוכלוסייה המחוברת לצמוח כלכלית, לשפר את שירותי הבריאות ורמת החינוך ולהיחלץ מחיי עוני.
בחלקים מסוימים של העולם, די במעט טכנולוגיה כדי לשנות את חיי האנשים מן הקצה. את המשימה הזאת לוקחת גילת טלקום על עצמה. קהל היעד העיקרי שלה הוא מדינות מתפתחות - יבשת אפריקה נמצאת במרכז העשייה, לצד פעילות באסיה ובמזרח התיכון.
את החיבור לאינטרנט ביצעה גילת טלקום בתחילת הדרך באמצעות שירותי תקשורת לוויין ובהמשך באמצעות סיבים אופטיים. כיום מציעה החברה גם שירותי תקשורת ומחשוב ענן מתקדמים על בסיס חיבורים אלה.
למרות התפתחות רשתות התקשורת באפריקה, רוב האוכלוסייה ביבשת עדיין לא מחוברת לאינטרנט. האתגר הגדול הוא היעדר תשתיות קווית, במיוחד במרכז היבשת, ולכן פתרון התקשורת הלוויינית היה האפשרות הכמעט יחידה לחבר חלקים גדולים ממנה. פריסת רשתות תקשורת סלולריות נמצאת כל הזמן בתאוצה ומפצה על היעדר תקשורת קווית. גם רשתות אלו נסמכות על חיבור לווייני, חיבור בסיבים אופטיים וחיבור באמצעות כבל תת-ימי - השירותים שמציעה גילת טלקום.
הצלחת החברה נובעת מהיכולת ליצור רצף תשתיות בקיבולות גבוהות, ולהביאן בצורה יעילה ליותר מ-30 מדינות, סניפים מקומיים ומתקני תקשורת מתקדמים ברחבי העולם. גילת טלקום מחזיקה כיום ביותר מ-1,300 אתרי תקשורת ומחברת בעזרתם עשרות מיליוני אנשים לאינטרנט.
החברה פועלת בתחום התקשורת הלוויינית הניידת גם בישראל ומספקת פתרונות תקשורת להעברת Voice ו-Data מבוססי לוויין הנותנים כיסוי לווייני בכל מקום (אוויר, ים ויבשה). גילת טלקום נסחרת בבורסה בתל אביב ודיווחה ב-2016 על הכנסות בהיקף של כ-126 מיליון ש"ח.

Exclusive Communication Solutions: Connecting the Unconnected

Product: Communication Services in Developing Regions
Company: Gilat Telecom
Start of Development: 2000

סימנייה