דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

משטחי קוורץ: עיצוב מחומרים קיסריים

המוצר: לוחות קוורץ למשטחי עבודה ולעיצוב חללים
המפתחים: אנשי קיבוץ שדות ים בשיתוף פרופ' משה נרקיס החברה: אבן קיסר
תחילת הפיתוח: 1987

בשנות החמישים הוקם בקיבוץ שדות ים מפעל ריצוף שהשתמש בחול ים כחומר גלם. בעקבות עבודת פיתוח משותפת של חברי הקיבוץ עם פרופ' משה נרקיס מהטכניון הוחלט על החלפת חומר הגלם לייצור הריצוף למינרל קוורץ. בעקבות השינוי הוקם ב-1987 מפעל אבן קיסר, במקום המפעל הישן.
הבחירה בקוורץ נעשתה בזכות תכונות החומר הייחודיות שלו: חוזק, עמידות, גמישות ויופי. הקוורץ הוא מינרל נפוץ למדי בכדור הארץ, יש לו דרגת קושי גבוהה, הוא עמיד בפני מים, סדקים ופגעי חום וקור.
אבן קיסר הצליחה לפתח לוחות קוורץ גדולים המיוצרים מכ-90% קוורץ טבעי והיתרה מפיגמנטים ופולימרים. אלה התגלו כחזקים וכעמידים בהרבה ממשטחים העשויים אבן טבעית או חומר מלאכותי – וגם קלים יותר לתחזוקה ולניקוי.
לוחות הקוורץ של אבן קיסר משמשים בעיקר כמשטחי עבודה למטבח, אך גם ליישומים של חיפוי קירות, ריצוף ומדרגות. כחלוצה בתחום משטחי הקוורץ הטבעיים בעולם, אבן קיסר ממשיכה להוביל קטגוריית מוצר זו הודות לחדשנות המוצרית המתמשכת.
מאז 2008 הוקמו לאבן קיסר חמש חברות-בנות בשווקים מרכזיים, בנוסף לפעילותה בכ-50 מדינות נוספות. ב-2012 הונפקה החברה והיא נסחרת בנאסד"ק. עם מחזור שנתי של למעלה מחצי מיליארד דולר, אבן קיסר היא אחת היצואניות הגדולות במשק המקומי ומספקת מקום עבודה ליותר מ-1,000 עובדים בישראל ובעולם. משטחי אבן קיסר נמצאים במיליוני בתים ברחבי העולם.

Quartz Surfaces: Imperial Design

Product: Large Quartz Slabs for Countertops and Cladding
Developers: Members of Kibbutz Sdot Yam in collaboration with Professor Moshe Narkis Company: Caesarstone Start of Development: 1987

סימנייה