דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

מעבדי Centrino: מהפכת המחשוב הנייד

המוצר: טכנולוגיית מעבדים אלחוטית למחשבים ניידים
המפתחים: מהנדסי מרכז הפיתוח של אינטל בחיפה החברה: אינטל ישראל
תחילת הפיתוח: 1999

בטרם פיתחה אינטל את מעבדי הסנטרינו (Intel® Centrino®), התבסס שוק המחשוב האישי רובו ככולו על מחשבי PC נייחים בבתים ובמשרדים.
מעבדי הסנטרינו יצרו בפעם הראשונה את קטגוריית המחשבים הניידים, תוך שהם מתחברים לרשת האינטרנט האלחוטית, ומספקים ביצועים מירביים.
טכנולוגיה זו, שבתחילת שנות האלפיים היתה פורצת דרך, אפשרה לשוק המחשבים העולמי “להשתחרר מהכבלים” ולעבור למחשבים ניידים מחוברים לאינטרנט ובעלי ביצועים משופרים. מעבדי הסנטרינו שינו את הדרך שבה אנשים משתמשים במחשבים ואיפשרו להם לעבוד, לתקשר וליהנות מבידור בכל מקום ובכל זמן. מהלך זה לווה בקמפיין בינלאומי שזכה לכינוי "Unwire" והשווה את הקישוריות האלחוטית למהות החופש. טכנולוגיית הסנטרינו כוללת לא רק יכולות אלחוטיות מתקדמות, אלא גם סוללה שמחזיקה מעמד לפחות חמש שעות.
פיתוח מעבדי הסנטרינו החל בישראל ב-1999, ותחת הובלת ההנהלה ומהנדסי הפיתוח דדי פרלמוטר, מולי אדן, יואב הוכברג, איציק סיילס ועופרי וקסלר, הגיע המעבד הראשון לשוק ב-2003.
לצוותי הפיתוח הישראליים נדרש זמן רב לשכנע את הנהלת אינטל העולמית בנחיצות מעבד מסוג זה. בנוסף, לאחר שהמוצר יצא לשוק, נדרש מאמץ כלל עולמי כדי לשכנע מוסדות, ארגונים ואתרים שונים, כמו שדות תעופה, בתי מלון, רשתות מסעדות, שיתקינו תשתית אינטרנט ניידת פתוחה לציבור.
אולי היום זה נראה לנו מובן מאליו, אך ב-2003 היו ברחבי העולם רק 14 אלף נקודות חמות ציבוריות. מספר זה צמח ל-100 אלף נקודות חמות ויותר כשנה לאחר יציאת מעבדי הסנטרינו לשוק. לאור ההצלחה הגדולה, הפך מרכז הפיתוח בחיפה לאחד המרכזים החשובים ביותר של ענקית השבבים האמריקאית, שחוגגת ב-2018 יובל להקמתה.

Centrino Processors: Accelerating the Mobile Computer Revolution

Product: Centrino Processors – Mobile Technology for Laptop Computers
Developers: Intel Haifa engineers Company: Intel Israel
Start of Development: 1999

סימנייה