דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

מסנני מים: זורמים לעולם נקי יותר

המוצר: מערכות סינון מים חדשניות
המפתחים: גבריאל כהנר ז"ל ואנשים נוספים החברה: עמיעד מערכות מים
תחילת הפיתוח: 1966

אנשי קיבוץ עמיעד שבגליל העליון לא תכננו להמציא טכנולוגיה חלוצית ומובילת דרך שתזכה להצלחה בינלאומית. הם ניסו בסך הכל לפתור בעיה טורדנית בתחום החקלאות: מאז שהורכבו ממטרות בפרדסי הקיבוץ, ראשיהן נסתמו והתפרקו שוב ושוב. לאחר חיפוש ארוך אחר פתרונות החליטו בקיבוץ לייצר בעצמם את הפריט החסר: מסנני מים.
המסנן הראשון שהמציאו ב-1966 היה גדול, כבד ומסובך – אך הוא פתח עידן חדש כשהתברר שסינון מים אינו בעיה מקומית, אלא עולמית. בקיבוץ הקימו את חברת עמיעד מערכות מים, המתמקדת בפיתוחן של מערכות סינון מים במגוון שימושים - מהביתי והחקלאי ועד התעשייתי והמוניציפלי.
חשיבותן של מערכות סינון מים עלתה עם השנים, שכן בעיות של סינון וניקוי מים הופכות קריטיות ככל שהמים השפירים בעולם פוחתים. במקביל, התקדמות בטכנולוגיות צריכת המים בהשקייה ובתעשייה גורמת לצורך גובר במים נקיים יותר. בין ההישגים של עמיעד מערכות מים נמצא המסנן בקוטר 2 אינץ' מפלסטיק, שהיה הראשון מסוגו בעולם בזמנו, ופיתוחן של שלוש טכנולוגיות סינון חדשניות וידידותיות לסביבה – רשת, דסקיות וחוטים – שמאפשרות להתמודד עם האתגרים שמציבים מקורות מים גם בתנאי עבודה קיצוניים.
כיום עמיעד מערכות מים היא חברה מובילה בקנה מידה עולמי, המעסיקה כ-700 עובדים בישראל ובעולם. משרדי ההנהלה ומרכז המחקר ופיתוח עדיין ממוקמים בקיבוץ, עם שבעה מרכזי ייצור בינלאומיים ותשע חברות-בנות, באמצעותן משווקת החברה את מוצריה ביותר מ-80 מדינות. מדי חודש מטפלות מערכות עמיעד במיליוני מטרים מעוקבים של מים ברחבי העולם. בנוסף לכך החברה שותפה במספר מיזמים חברתיים בינלאומיים שמנגישים מי שתייה בארצות מתפתחות.

Water Filters: Going with the Flow to a Cleaner World

Product: Innovative Water Filter Systems
Developers: Gabriel Kohner and others Company: Amiad Water Systems
Start of Development: 1966

סימנייה