דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

ממירים סולאריים: רותמים את השמש להצלחה

המוצר: מערכת חכמה להפקה וניהול של אנרגיה סולארית פוטו-וולטאית
המפתחים: גיא סלע, ליאור הנדלסמן, יואב גלין, מאיר אדסט, עמיר פישלוב 
החברה: סולאראדג' תחילת הפיתוח: 2006

אנרגיית השמש מהווה מקור זמין, נקי ומתחדש להפקת חשמל. עם התקדמות הטכנולוגיה והעלייה בביקוש ברחבי העולם, מערכות פוטו-וולטאיות להפקת חשמל מאנרגיית השמש נעשות יותר ויותר יעילות וזולות.
חברת סולאראדג’, שהוקמה ב-2006 על ידי חמישה חברים יוצאי יחידת עילית של חיל המודיעין, שמה לה למטרה לעשות את השימוש באנרגיה סולארית זמין יותר, נפוץ יותר ומשתלם יותר.
אנשי סולאראדג’ החלו לפתח פתרון חדשני שיאפשר למקסם את הפקת החשמל מאנרגיית השמש תוך שימוש בקולטים סולאריים. המוצר מאפשר ייצור אנרגיה מירבית מכל אחד מהקולטים במערכת, תוך ניטור ביצועי הקולטים להבטחת התפוקה לאורך זמן. הטכנולוגיה מאפשרת תכנון פשוט וגמיש יותר של המערכת הסולארית, וגם התקנה יעילה ובטוחה יותר.
הפתרון של סולאראדג’ מורכב משלושה רכיבים עיקריים. הראשון הוא שבב אלקטרוני חכם בשם אופטימייזר, המותקן על הקולט הסולארי. תפקידו הוא למקסם את תפוקת האנרגיה של הקולט, לנטר את פעילותו ולאפשר כיבוי המתח בעת הצורך. הרכיב השני הוא ממיר מתח DC/AC קל, נוח להתקנה ובעל נצילות גבוהה. הרכיב השלישי הוא ממשק ניטור המאפשר תחזוקה יעילה וחסכונית לאורך שנים.
סולאראדג’ החלה בייצור מסחרי של מוצריה ב-2010. מאז ועד היום מכרה החברה 6 גיגה וואט של מערכות ויותר מ 22- מיליון אופטימייזרים, המותקנים ביותר מ 500- אלף מערכות סולאריות ביתיות, מסחריות וקרקעיות בכ-120 מדינות ברחבי העולם.
סולאראדג’ מייצרת פתרונות נוספים לניצול מיטבי של האנרגיה הסולארית, כמו ממשק לטעינת אנרגיה בסוללות, מערכת להפעלה וכיבוי של צורכי אנרגיה ביתיים בהתאם לתפוקת האנרגיה ומטען לרכב חשמלי משולב בממיר סולארי, הראשון מסוגו בעולם.
עם 117 פטנטים בבעלותה ועוד כ-150 בקשות לפטנטים, סולאראדג’ נחשבת למובילה עולמית בתחום האנרגיה הסולארית. החברה מדורגת כיום במקום הראשון בעולם במכירות ממירים לשוק הביתי, ובין שלוש החברות הגדולות בעולם בתחום הממירים הסולאריים. ב-2015 הונפקה החברה והיא נסחרת מאז בבורסת הנאסד”ק.

Solar Inverters: Successfully Harnessing the Sun

Product: Smart System for Producing and Managing Photovoltaic Solar Energy Developers: Guy Sella, Lior Handelsman, Yoav Galin, Meir Adest, Amir Fishelov Company: SolarEdge Start of Development: 2006

סימנייה