דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

מובילאיי: חזון של בטיחות בדרכים

המוצר: מערכות סיוע מתקדמות לנהג
המייסדים: פרופ’ אמנון שעשוע וזיו אבירם החברה: מובילאיי
שנת הקמת החברה: 1999

טעויות אנוש הן הגורם העיקרי בעולם לתאונות הדרכים, הגובות את חייהם של מעל מיליון איש מדי שנה. ב-1999 ביקש פרופ’ אמנון שעשוע, חוקר מהאוניברסיטה העברית, ליישם את מחקרו בתחום ראייה ממוחשבת ולבנות "עין שלישית" ברכבים, במטרה למצוא פתרון טכנולוגי למיגור תאונות הדרכים. הוא חבר לזיו אבירם ויחד הם הקימו את חברת מובילאיי היושבת בירושלים.
מערכת מובילאיי כוללת שבב חכם, EyeQ, המותקן במצלמה המורכבת על השמשה הקדמית של הרכב, וצג קטן המורכב על לוח המחוונים. המערכת המכונה ADAS מספקת התרעה בזמן אמת מפני מגוון סכנות אפשריות ובכך יוצרת סביבת נהיגה בטוחה יותר לנהג, לנוסעים ולהולכי הרגל.
מובילאיי חוללה מהפכה כשהציעה מוצר זול יחסית, מבוסס-מצלמה, ובעל פונקציות מרובות יותר על פלטפורמת חומרה בודדת, במקום מערכות הרדאר והחיישנים שהיו בשימוש עד אז. מערכת ה- ADAS מסוגלת לצפות התנגשויות שעומדות להתרחש עם רכבים אחרים, בהולכי רגל וברוכבי אופניים וכן לקרוא תמרורים ושלטי רחוב.
ב-2007 הותקנה הטכנולוגיה לראשונה על ידי יצרניות הרכב ב.מ.וו, וולוו וג'נרל מוטורס, והיום מותקנות הטכנולוגיות של מובילאיי בדגמי רכב רבים אצל למעלה מ-25 יצרניות, ובהן ב.מ.וו, פורד, GM, וולוו, אאודי ויונדאי.
הטכנולוגיה של מובילאיי קיבלה אישורי בטיחות ודייקנות ברמה הגבוהה ביותר. לאחר יותר מ-15 שנות פעילות, התחילה מובילאיי לפתח אמצעי בטיחות ייחודיים לקראת כניסתו של הרכב האוטונומי לשוק. בינואר 2017 הודיעה מובילאיי, ביחד עם ב.מ.וו ואינטל, על כוונתה להתחיל בייצור סדרתי של רכבים אוטונומיים שיעלו על הכביש כבר ב-2021. באוגוסט 2017 נרכשה מובילאיי על ידי חברת אינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר.
המשרדים הראשיים של מובילאיי ומרכז הפיתוח ממוקמים בירושלים ומעסיקים יותר מ-700 עובדים, בהם 450 מהנדסים. לחברה משרדי מכירות נוספים במדינות שונות ובהן ארצות הברית, גרמניה, יפן וסין.

Mobileye: A Vision for Road Safety

Product: Advanced Driver Assist Systems & Autonomous Driving Solutions
Founders: Professor Amnon Shashua and Mr. Ziv Aviram Company: Mobileye
Year of Foundation: 1999

סימנייה