דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

כספת דיגיטלית: הגנה על מידע רגיש מבפנים

המוצר: פתרון לאבטחת חשבונות פריבילגיים
המפתחים: אודי מוקדי ואלון כהן החברה: סייברארק
שנת הקמת החברה: 1999

כשאנחנו חושבים על אבטחת סייבר, מצטיירות לעינינו ״חומות אש״ והגנות היקפיות. ואכן, באופן מסורתי, מרבית המאמצים בתחום אבטחת הסייבר הוקדשו בעבר להדיפת תוקפים מבחוץ. אודי מוקדי ואלון כהן, שניהם בוגרי יחידות טכנולוגיות מיוחדות של צה"ל, זיהו את הכשל בגישה זו ואת הקיבעון המחשבתי, והחלו לפתח שכבת הגנה חיונית נוספת, המתמקדת באבטחת המידע והנכסים הרגישים הפנימיים בתוך הארגון.
כפי שמי שמחזיק יהלומים, יעדיף לשמור אותם בכספת ולא יסתפק בנעילת דלתות הבית, כך גם מי שמחזיק מידע רגיש, לא יכול להסתפק בחומות הגנה חיצוניות. הסכנה היא כי לאחר חדירה מבעד לחסמים החיצוניים של החברה, יוכל הפורץ לגשת באין מפריע לקבצים הרגישים, לקבל גישה מוחלטת לכל תשתיות ה- IT, מערכות השליטה והבקרה התעשייתית ומידע עסקי חיוני, ואף להשתלט עליהם.
מהנדסי האבטחה של סייברארק פיתחו טכנולוגיה המכונה ״כספת דיגיטלית״ (Digital Vault), שמקיפה מידע רגיש בשמונה שכבות של אבטחה. המצאה זו עומדת כיום בבסיס פתרון אבטחת החשבונות הפריבילגיים של סייברארק כשכבת הגנה קריטית של אבטחת IT על נכסי מידע ותשתיות לרוחב הארגון, בענן ובתהליכי ה-DevOps.
כיום סייברארק נחשבת למובילה גלובלית בתחום אבטחת חשבונות פריבילגיים – חשבונות שהגישה אליהם היא בהרשאה גבוהה בלבד. בין לקוחותיה נמנים אלפי ארגונים מובילים ויותר מ-50% מהחברות ברשימת ה-Fortune 100. ב-2014 הונפקה סייברארק בבורסת נאסד”ק, במהלך שהוגדר כאחת ההנפקות המוצלחות ביותר בתחום הטכנולוגיה באותה שנה.
סייברארק זכתה בכמה פרסים יוקרתיים של תעשיית הסייבר, בהם פרס מטעם מגזין SC על פיתוח פתרון ניהול זהויות הטוב ביותר ל-2017. באותה שנה היא רכשה, תמורת 42 מיליון דולר, את חברת Conjur האמריקנית המתמחה באבטחת DevOps.
כחברה גלובלית, סייברארק פעילה כיום מהמטה ומרכז הפיתוח היושבים בישראל, לצד המטה בניוטון בארצות הברית ומשרדים נוספים באירופה, באסיה, במדינות הפסיפיק וביפן.

Digital Vault: Stopping Attacks from the Inside

Product: Privileged Account Security Solution
Developers: Udi Mokady, Alon Cohen Company: CyberArk
Year of Foundation: 1999

סימנייה