דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

דיסק און קי: כל המידע בקצות האצבעות

המוצר: התקן אחסון מידע נייד
המפתחים: דב מורן החברה: אמ-סיסטמס
תחילת הפיתוח: 1999

חידושים והמצאות בעולם הטכנולוגיה הם עניין קבוע. רק מעטים מהם זוכים לחותמת שמעידה על חשיבותם, כאשר האקדמיה ללשון עברית ממציאה להם שם עברי מיוחד. הדיסק און קי זכה לכבוד הזה כשהאקדמיה קבעה כי בעברית ייקרא בשם הֶחְסֵן נַיָּד.
אמ-סיסטמס הוקמה ב-1989 כיצרנית מוצרי אחסון זיכרון פלאש. מנכ"ל החברה, היזם דב מורן, מספר שהרעיון להמצאת ההחסן הנייד נולד במוחו כשהיה צריך להציג מצגת. תקלה מנעה ממנו להפעיל את המצגת ממחשבו האישי והוא לא יכול היה להעביר אותה למחשב המקומי כי הקובץ היה גדול מדי מכדי להעבירו ב- floppy disk של אותם הימים.
הרעיון החדש של מורן נכנס לתהליך פיתוח באמ-סיסטמס, נרשם כפטנט ובסוף שנת 2000 נחשף המוצר המהפכני – כונן זיכרון פלאש נייד שפועל על ממשק USB. המוצר זכה לשם DiskOnKey, שהפך עד מהרה לכינוי הגנרי של ההחסנים הניידים.
המוצרים השיווקיים הראשונים ממשפחת ה- USB היו בעלי קיבולת של 8, 16 ו-32 מגבייט. בתעשיית הטכנולוגיה היו גורמים שטענו תחילה שמחירו של המוצר גבוה מדי והפונקציונליות שלו מוגבלת. אולם אמ-סיסטמס התעקשה להמשיך ולשווקו, תוך הורדה מתמדת של העלות והגדלת נפח האחסון במקביל. תוך מספר שנים נהפך ההחסן הנייד לסטנדרט העולמי של התקני אחסון מידע נתיקים.
מוצרי אחסון המידע האחרים היו מוגבלים בנפחם ויקרים, וכך גם יכולת העברת המידע באינטרנט. ההחסן הנייד אִפשר לאנשים לאחסן ולגבות מידע מחוץ למחשב ולהעבירו ממחשב למחשב בנוחות ובקלות. עם השנים טכנולוגיית זיכרונות הפלאש הלכה והתפתחה, מחירה ירד והנפחים של מוצרים מבוססי פלאש הלכו וגדלו – עד ל-1 טרה בייט ויותר.

DiskOnKey: All Your Data at Your Fingertips

Product: Portable Data Storage Device
Developers: Dov Moran Company: M-Systems
Start of Development: 1999

סימנייה