דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

בקרת ייצור שבבים: קטן יותר, חכם יותר

המוצר: NovaScan 210
מפתחים: גיורא דישון ומשה פיינרוב חברה: נובה מכשירי מדידה
שנת הקמה: 1993

האם "חוק מור" חי או מת? זו השאלה המעסיקה בשנים האחרונות את אנשי תעשיית השבבים והננו-טכנולוגיה. גורדון מור, ממייסדי חברת אינטל, צפה ב-1965 כי צפיפות הטרנזיסטורים במעגלים משולבים תוכפל מדי שנתיים. כלל כלכלי זה האיץ את תעשיית המוליכים למחצה בחמישים השנים האחרונות וחייב את מפתחי המעבדים, המחשבים והטלפונים החכמים, למצוא פתרונות מתקדמים לסיבוכים הטכנולוגיים הכרוכים בייצור שבבים זעירים יותר ויותר. בנוסף למזעור, לפי חוק מור התפתחו בשנים האחרונות דרכים נוספות, כגון ייצור תלת-ממדי (3D) של שבבים להמשך האצת תעשיית המוליכים למחצה.
ב-1993 פיתחו המדענים ד”ר משה פיינרוב וד”ר גיורא דישון, מטרולוגיה ייחודית המאפשרת לשלב את מערכות המדידה בסמוך לתהליך הייצור באופן שמאפשר בקרת תהליך מיטבית.
פיתוח זה פרץ דרך טכנולוגית לתמיכת תהליך המזעור המואץ במפעלי ייצור שבבים ברחבי העולם. כיום מוצרי נובה הם חלק בלתי נפרד מהתהליך, הודות ליכולות המדידה החדשניות שלהם והביצועים מרשימים, המאפשרים בקרה יעילה לאורך כל שלבי הייצור.
מאז הקמתה עוסקת נובה בתכנון, פיתוח וייצור מערכות מטרולוגיה חדשניות ורב-תחומיות, המשלבות חומרה אופטו-מכנית מורכבת עם אופטיקה מתקדמת ואלגוריתמים פורצי דרך. שילוב ייחודי זה מבטיח חדשנות מתמשכת המאפשרת בקרה יעילה של תהליכי הייצור בתעשיית המוליכים למחצה. מהמטה הראשי שלה בישראל פועלת נובה ברחבי העולם ומחזיקה חברות-בנות בבעלות מלאה בארצות הברית, יפן, סין, טייוואן, קוריאה וגרמניה בעזרת החדשנות הטכנולוגית והובלת שוק המטרולוגיה, נובה מסייעת ליצרני השבבים לשפר את תהליכי הייצור, להגביר את תפוקת המוצרים ולקצר את זמן ההגעה לשוק. ככל שמייצרים שבבים קטנים יותר בתהליך מורכב יותר, כך גדל הביקוש למוצריה של נובה.

Process Control: Smaller, Smarter

Product: NovaScan 210
Developers: Giora Dishon, Moshe Finarov
Year of Foundation: 1993

סימנייה