דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

אורביטר: לדאות, לראות ולבצע משימות

המוצר: מטוס זעיר ללא טייס
החברה: אירונאוטיקס
תחילת הפיתוח: 2004

מיקומה הגיאוגרפי הרגיש של ישראל מחייב אותה למצוא כל העת פתרונות חכמים שיעניקו לה יתרון מודיעיני תמידי על פני שכנותיה. מתוך הצורך לתת מענה מודיעיני ביום ובלילה, פיתחה חברת אירונאוטיקס ב-2004 את האורביטר 1 - מטוס זעיר ללא טייס שניתן לשאת על הגב.
אירונאוטיקס קמה ב 1997- כחברת הזנק בשם Nets Integrated Avionics Systems העוסקת בתחום האוויוניקה - מחשוב בכלי הטיס.
בקשת הלקוח היתה לפתח מל”ט שמסוגל לשהות באוויר במשך כ-45 דקות ויכול לטוס לטווחים של קילומטרים בודדים. קבוצת החשיבה גיבשה תוכנית רחבה יותר ופיתחה מוצר המסוגל לשהות באוויר שעות אחדות ולהגיע לטווח של עשרות קילומטרים.
תהליך הפיתוח ארך כשנה. המל”ט נבנה בצורת כנף מעופפת שתתמודד עם רוחות חזקות ותשיג יעילות אווירודינמית גבוהה. הוא כלל מערכת ניווט מתקדמת שכללה חסינות לחסימות GPS מהמובילות בעולם ומצלמות זעירות.
בעקבות הצלחת האורביטר 1 פותחו דגמים נוספים וב-2016 הושק האורביטר 4 ששיפר את זמן השהייה באוויר עד ל-22 שעות, והוא משמש לכמה משימות בו-זמנית הודות ליכולתו לשאת ולתפעל שני מטענים ייעודיים מסוגים שונים. האורביטר נותן תמונה בזמן אמת של אזורים רחוקים, באמצעים מתוחכמים טכנולוגית, אך פשוטים וידידותיים לתפעול.
הוא מאחד טכנולוגיות מתקדמות עם ביצועי טיסה מעולים ובכך מעמיד את החברה בחזית העולמית של מוצרי מיני-מל”טים. משפחת האורביטרים (2, 3, 4) נחשבת למשפחת המל”טים הקטנים המובילה בעולם.
כמו הנץ הדואה בדממה ורואה למרחקים, כך האורביטר מצלם את השטח ומאפשר להתאים לו מגוון אפליקציות נוספות המסייעות לדייק בביצוע משימות יבשתיות וימיות, כולל נחיתה על ספינת טילים. כתרומה משנית מסייע האורביטר גם לחקלאות, וכן להתמודדות עם מוקדי שריפות, עומסי תנועה ואסונות טבע.
אירונאוטיקס היא מהספקים המובילים בתחום זה של מטוס ללא טייס והיא נחשבת למוקד מצוינות למל”טים קטנים וזעירים (מיני). האמינות והיעילות של האורביטר הביאו אליה לקוחות מרחבי העולם, בעיקר גופי צבא, משטרה ומודיעין.

Orbiter: Glide, See and Perform

Product: Transportable Unmanned Aerial Vehicle
Company: Aeronautics Ltd.
Start of Development: 2004

סימנייה