דילוג לתוכן

חדשנות ישראלית

חזרה

אאוטבריין: ממציאים את הפרסום מחדש

המוצר: פלטפורמת "דיסקאברי" לשיווק ופרסום באמצעות תוכן
החברה: אאוטבריין
תחילת פיתוח: 2006

עד לפני כמה שנים, פרסום באינטרנט היה שם נרדף לתעשייה שניסתה לבלוט באמצעות באנרים צבעוניים ופרסומות שקופצות על המסך. מפרסמים עשו הכל כדי ללכוד את תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי, ובדרך למטרה הפכו את הפרסומות למשהו שמפריע לחוויית הגלישה.
ב-2006, שני יזמי האינטרנט הישראלים המנוסים ירון גלאי ואורי להב העלו רעיון ששינה את עולם הפרסום האינטרנטי ואת האופן בו אנחנו צורכים תוכן. היום אין מישהו בתעשייה שלא מכיר את השוק הצומח של פרסום מבוסס תוכן (Native Ad). אאוטבריין, הסטארט-אפ שהקימו גלאי ולהב, היה הראשון בתחום והפך לחברה עולמית שמובילה את השוק החדש.
הגולש הממוצע לא תמיד מבחין בלוגו הכתום של אאוטבריין שמתנוסס מעל ההמלצות שמציעות לו כתבות נוספות לקריאה, אבל מאחוריו מסתתר מנגנון משוכלל. מדובר בפלטפורמה לשיווק ופרסום באמצעות תוכן היושבת באתרים מובילים ומציעה לכל גולש כתבות נוספות המותאמות לו אישית באמצעות אלגוריתמים חכמים המזהים את תחומי העניין שלו. תכנים מומלצים אלה כוללים בו זמנית כתבות תוכן אורגניות מהאתר בו הוא גולש או מאתרים אחרים, כשלצדן כתבות ממומנות.
בעולם של אאוטבריין כולם מרוויחים: אתרי התוכן מקבלים הכנסות שמאפשרות להם להמשיך ולייצר תוכן איכותי, המפרסמים זוכים לפנות ישירות לקהל יעד שנבחר בקפידה, והגולשים? אאוטבריין מנסה לגלות בדיוק מה מעניין אותם – תוך שהיא לוקחת אחריות על התכנים ושומרת על קוד אתי קפדני.
מאז הקמתה ענף הפרסום מבוסס התוכן גדל ומתרחב ויותר חברות מגלות בו עניין פעיל. אאוטבריין לבדה גייסה עד היום כ-145 מיליון דולר ממשקיעים שאיתם נמנות קרנות מרכזיות.

Outbrain: Reinventing Advertising

Product: Content Discovery Platform
Company: Outbrain
Start of Development: 2006

סימנייה